Friss hírek

2009.01.29. 13:20

Hétfőn startol a Médiaunió 6 milliárdos egészségmegőrző megakampánya

<p>"Nincs DE - rajtad is múlik" - szlogennel indít többlépcsős kommunikációs kampányt az egészségmegőrzés, megelőzés népszerűsítéséért a Médiaunió. A több mint kétszáz médiumot tömörítő szövetség tavaly május végén jött létre Budapesten azzal a céllal, hogy közérdekű üzeneteket jelenítsen meg, és ezzel gondolkodásbeli változást idézzen elő. A Médiaunó tagjai bíznak abban, hogy a májusig zajló első fázis végére kézzelfogható magatartásváltást tudnak előidézni az össztársadalmat érintő kérdések terén, mint a helyes táplálkozás, a mozgás és a káros szenvedélyek elhagyása - tájékoztattak csütörtökön Budapesten a szövetség elnökségi tagjai.</p>

A magyar médiatörténetben eddig példátlan összefogás következtében egy 6 milliárd forint értékű társadalmi célú kampány foglalkozik a Médiaunió Kuratóriuma ( Schmidt Mária, a Terror Háza Múzeum igazgatója, a grémium elnöke, Hankiss Elemér szociológus, Kepes András televíziós újságíró, Novák Péter műsorvezető és Rudolf Péter színész) által kiválasztott témával, ami ebben az évben az egészségmegőrzés. A Médiaunió Alapítvány operatív testületének ötfős vezetőségében Geszti Péter, reklámszakember, Borókai Gábor, a Heti Válasz lapigazgató-főszerkesztője, Fischer András, az origo vezérigazgatója foglal helyet.

A Médiaunió elnöke, Pusztay András csütörtökön emlékeztetett arra, hogy a 2009-es kampány kreatív munkáinak elkészítésére, valamint a PR feladatok elvégzésére tavaly októberben pályázatot írtak ki. A kreatív tendert az ACG.HEY Reklámügynökség nyerte el. A nyertes cég ügyvezetője elmondta: a többlépcsős kommunikációs kampány részeként kisfilmeken, rendezvényeken, közterületeken jelenítik meg az üzenetet, de nem zárkóznak el a gerillaakcióktól sem. Blaskó Nikolett hangsúlyozta: a Médiaunió tagjai az egészségtelen életmód bemutatása mellett, az egyéni felelősségre szeretnék felhívni a figyelmet. Az egészségtudatos életmód megalapozásához ugyanis először is a kifogásokat kell elfelejteni.

Pusztay András elmondta még, hogy a kisfilmek, óriásplakátok, különböző rádiós-tévés spotok mellett, a népszerű szappanoperák is felkarolják az ügyet. A Médiaunió elnöke hangsúlyozta, mérhető változást szeretnének elérni, így ő a sajtótájékoztató keretében gyűrte össze (utolsó) cigarettásdobozát.

A Médiaunió alapító tagjai mások mellett, az RTL Klub, a TV2, a Magyar Televízió, az MTV Networks, a Sláger Rádió, az ESMA, az origo, az index, a Port.hu, a METRO, az Axel Springer, a Heti Válasz, a Népszabadság, a Pannon Lapok Társasága, az Est Csoport, a Hamu és Gyémánt kiadó, az ARC Kft., az Europlakát, a Helyi Rádiók Országos Egyesülete és a Campus Média. A Danubius Rádió, a Gazdasági Rádió, a Ringier Kiadó, és a Klubrádió pártoló tagként csatlakozott az alapítókhoz.

A Médiaunióval kapcsolatos információk a: www.mediaunio.hu oldalon olvashatók.

Ezek is érdekelhetik