Friss hírek

2009.01.28. 10:41

Akár sorozatgyártásban is készülhetnének a hazai alternatív autók

<p>Február elsejéig lehet nevezni alternatív hajtású járművekkel az idei Széchenyi-futamra. A győri verseny szervezői szerint az árammal, hidrogénnel vagy éppen napenergiával működő, környezetbarát autókat könnyedén lehetne sorozatban is gyártani, és nagyjából annyiba kerülnének, mint a hagyományos kocsik.</p>

Idén áprilisban már negyedszer rendezik meg Győrben az alternatív hajtású járművek nemzetközi versenyét, a Széchenyi-futamot. Olyan megoldásokat várnak, amelyekkel kiküszöbölhető a kőolaj és a földgáz használata, vagyis például elektromos áram-, hidrogén- vagy napenergia-meghajtású gépekkel lehet nevezni február elsejéig. Idén bővítették a korosztályt, így középiskolások, egyetemi és főiskolai hallgatók, illetve egyéni feltalálók vagy cégek is indulhatnak. Az eddigi regisztrációk szerint feltehetően 25 járművet lehet majd látni április 23-a és 25-e között Győrben. A verseny összedíjazása várhatóan eléri a másfélmillió forintot, amivel fejlesztésekre és gyártásra szeretnék ösztönözni a tervezőket - mondta a Független Hírügynökségnek Petis László főszervező, az Inno-Mobil Sportegyesület elnöke.

Az idei Széchenyi-futamon Magyarországon először mutatkozik be az Elektro Go-kart verseny is. A hagyományos benzinmeghajtású járművek helyett elektromotoros, akkumulátorral felszerelt gépeken mérik össze a sofőrök a tudásukat. A cél, hogy a versenysportba is becsempésszék valamilyen módon a környezettudatos szemléletet - tette hozzá Petis László.

A Széchenyi-futam legfontosabb célkitűzése, hogy a hétköznapi életben elterjessze az alternatív meghajtású járműveket. Éppen ezért minden évben meghirdetnek egy szériaautó-átalakítási kategóriát is. Tavaly 4 ilyen jármű érkezett be, és az előzetes jelentkezések szerint idén ennek a duplájával neveznek a tervezők. Petis László úgy tudja, hogy a korábban átalakított autókat levizsgáztatták, és használják is őket.

A szakember hozzátette: az alternatív járművek elsősorban a városlakók problémáit tudják megoldani, akik csak munkába járáshoz ülnek autóba, és átlagosan napi 40 kilométert mennek. Az alternatív autók ilyen kis távolságokon már a mai technikai feltételekkel is használhatók és nem szennyezik a levegőt. Akár sorozatgyártásban is készülhetnének, ha lenne befektető. Petis László szerint nehéz megmondani, hogy mennyibe kerülne egy ilyen kocsi, de becslése szerint nem lenne drágább, mint egy mostani, középkategóriás, benzinmeghajtású autó.

További információ és a nevezési feltételek a www.szechenyifutam.hu oldalon.