Sport

2013.07.23. 12:59

Vettelt nem lehet megállítani?

Miskolc - Lesz-e ellenfele a Formula 1-es világbajnokság második félidejében a címvédőnek? Ki nyeri a hétvégi Magyar Nagydíjat? Erről is kérdeztük Bethlen Tamást, az Autósport és Formula Magazin és a formula.hu főszerkesztőjét.

Miskolc - Lesz-e ellenfele a Formula 1-es világbajnokság második félidejében a címvédőnek? Ki nyeri a hétvégi Magyar Nagydíjat? Erről is kérdeztük Bethlen Tamást, az Autósport és Formula Magazin és a formula.hu főszerkesztőjét.

BOON: Milyen volt a vb első "félideje"?

BETHLEN TAMÁS: Szerintem megfelelően izgalmas. 2013 első részében mindenképpen meglepetést okozott a Lotus jó szereplése, a Mercedes feltámadása, a Ferrari is begyűjtött két győzelmet, így nem kellett unalmas versenyektől tartanunk. Reméljük, a folytatás is hasonlóan alakul majd.

BOON: A McLaren órási csalódás. Várható-e feltámadás a britektől, vagy ezt a szezont már "eldobták" Buttonék?

BT: Wokingban már bejelentették, hogy a csapat a következő évre koncentrál, és ez cseppet sem meglepő. A bajnoki táblázatok alapján az istálló csak a 6. helyen áll, még a Force India is megelőzi. A világbajnok Button a 10., a nagy reményekkel csapattársnak igazolt Perez 12. Ha minden így marad – márpedig az idei autó fejlesztése híján erre nagy esély van -, három évtizedes negatív rekordot fog megdönteni a McLaren. Persze ez egyáltalán nem jó a sportágnak, hiszen rengeteg szurkolónak veszi el a kedvét az események követésétől...

BOON: Ön szerint a távozó Webber helyére Kimi jó választás lenne?

BETHLEN TAMÁS: A dolgok mai állása szerint Raikkönen az egyik legnépszerűbb és legtehetségesebbnek mondott versenyző a mezőnyben, emellett a pályán kívül is jó kapcsolatokat ápol Vettellel, például lazításképpen együtt tollasoznak. Ő az egyetlen szabadon igazolható világbajnok 2014-re és ha aláírna a Red Bullhoz, egy olyan párossal dicsekedhetne az energiaitalos alakulat, amelyből eddig csak hat volt a száguldó cirkuszok történetében. A „két dudás egy csárdában" problémája persze fennállhat, de Kimi a Ferrarinál (2008-ban, Massa esetében) egyszer már bizonyította, hogy ha kell, képes támogatni a csapattársát. Két dolog szól csak az átigazolás ellen: a finn jelenleg jól érzi magát a Lotusnál, és a Red Bullnak van egy jóval fiatalabb tehetség is a tarsolyában, az ausztrál Ricciardo.

BOON: Afrikai hőséget prognosztizálnak a hétvégére, ami bejöhet a Lotusnak. Csak nekik?

BETHLEN TAMÁS: Ha csak a tavalyi magyar verseny végeredményét tekintjük, amikor is Raikkönen és Grosjean a dobogó második és harmadik fokára állhatott a Hungaroringen, akkor nem tévedhet sokat az, aki idén is a Lotus idei jó eredményeire voksol. 2013-ban még a tavalyinál is harapósabb a két fekete-arany autó, így véleményem szerint Kiminek van esélye a győzelemre. Aki – mint tudjuk – csak az első hellyel elégedett. A finn mellett persze nem szabad leírni Vettelt és Webbert sem, előbbi még soha nem győzött Mogyoródon. A Mercedes párosa esetében szerintem az jár a jó úton, aki egy erős időmérőt és egy szokásosan közepes futamot vár a csillagosoktól, míg a Ferrarinak akár ki is jöhet a lépés, ha kellőképpen összeszedték magukat a három hetes szünetben – a győzelemre jelen helyzetben nekik lenne a legnagyobb szükségük.

BOON: Mennyire lesz Magyarországon középpontban a gumi mizéria?

BETHLEN TAMÁS: A defektekkel teli brit verseny után a Német Nagydíjon már nem okoztak problémát az abroncsok, sőt azóta túl vagyunk egy silverstone-i gumiteszten is, így nincs okunk attól tartani, hogy ezzel kapcsolatban bármi rendkívüli esemény történne Mogyoródon.

BOON: Meglepőek a Sauber anyagi nehézségei?

BETHLEN TAMÁS: Időről időre felreppennek a hírek a közép- és kiscsapatokkal kapcsolatban, hogy nehezen bírják a Formula-1 diktálta anyagi terheket. A Sauber a BMW-s időket követően soha nem állt stabil alapokon, és idén nem szerepel valami fényesen, de engem meglepett, hogy éppen az az istálló került nehéz körülmények közé, amelyik tavaly annyi meglepetést okozott és melyhez idén tekintélyes mexikói szponzorpénz érkezett. Hogy a nemrégiben bejelentett orosz befektetők szándékai mennyire komolyak, arról a szakértők között is megoszlanak a vélemények, de a többség mindenképpen azt kívánja, hogy a svájci alakulat még sokáig maradhasson a sportágban.

BOON: Ha Bikák tartják ezt a szintet, akkor Vettel talán már a bajnokság vége előtt ismét világbajnok lehet. Kik és mi írhatja át az energiaitalosok valóban szépen alakuló forgatókönyvtét?

BETHLEN TAMÁS: - Én alapvetően pesszimista alkat vagyok, és lehet, hogy csak emiatt tartok attól, hogy Vettelt idén sem lehet majd megállítani. Bár még csak a bajnokság felénél tartunk, és a német előnye nem behozhatatlan, de az ellenfeleknek semmiképpen nem jó előjel, hogy a szezon európai állomásain is többször volt képes nyerni a Red Bull pilótája. Az év utolsó harmada ugyanis rendszerint az ő fölényét hozza, így éppen ezeken a versenyeken kellene megfogniuk a kihívóknak.

(Juhász-Léhi István)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!