Sport

2012.06.17. 11:12

Egyéni salakmotoros világbajnoki kvalifikáció: Három magyar továbbjutó

Miskolc - Magosi Norbert, Tabaka József és Szatmári László is továbbjutást érő helyen zárt a miskolci versenyen.

Miskolc - Magosi Norbert, Tabaka József és Szatmári László is továbbjutást érő helyen zárt a miskolci versenyen.Az egyéni salakmotoros világbajnoki kvalifikáció miskolci futama előtt történt néhány változás a mezőny összetételét illetően. A cseh motoros szövetség Lukas Dryml helyett Filip Siterát nevezte pótlólag, jelezvén, hogy az eredetileg indítani szándékozott motoros megsérült. Ugyanez történt a hírek szerint az orosz Siemen Vlasovval, aki helyett már egy magyar pilóta, az első számú tartalékhelyről előrelépett Bencze Zsolt ugrott be. Az ukrán Loktaevet viszont várták, de a verseny előtti napon Dániában fellépő motorosról hír sem érkezett, nemhogy ő maga, így még egy magyar, hatodik hazánkfiaként a debreceni doyen, Tihanyi Sándor lépett elő a tartalékból főversenyzővé.

A pályán

De mielőtt utóbbi motoros felállt volna a rajtszalag mögé, még lebonyolítottak egy menetet, igaz, nem elsőre. A szlovén Voldrih az első kör harmadik kanyarjában a palánkba rongyolt, így az ő kizárása után újra rajtolt a maradék három pilóta, hogy aztán Larsen fölényesen nyerjen Benkő előtt. Aztán jött a már említett debreceni doyen, aki nem szerzett pontot abban a futamban, amelyben az élre került Condát szorongató Magosinak csak a második hely jutott. A harmadik kvartettből Wallner randevúzott a palánkkal, emiatt ő sem folytathatta a harcot, aztán az új rajt után a lengyel Kasprzak, akit a viadal egyik favoritjaként tartottak számon, egy sikerrel mutatkozott be, Tabakát megelőzve. A negyedik csatában újabb polák győzelem született, Zengota utasította maga mögé Tsukanovot, a harmadik helyért zajló párviadalban pedig Szatmári bizonyult jobbnak. Az ötödik futamban Carrica ugyanott esett el, ahol az előző két bukó, és ő sem folytathatta. A két lengyel viszont igen, de hiába vezetett nagy csatájukban Kasprzak még az utolsó körben is, megállt alatta a motor, így Zengota diadalmaskodott, honfitársa pedig futva tolta be a célba a technikát az egy pontért.

Magyar sikerek

A hatodik futamban Magosi fölényesen nyert, Sitera csak szemmel követhette, az újabb négyes versenyéből pedig Szatmári került ki győztesen, aki Covattival való párharcban lett jobb. A nyolcadik menet nagy izgalmakkal kezdődött, de Tsukanov az élről a palánknak sodródott, és bár nem esett el, veszélyes motorozása miatt a vezetőbíró a futamot félbeszakította, és kizárta. A hármasból Tabaka szépen elment az elején, Larsen egykerekezéssel sem tudott a nyomába érni, a végén még a második helyét is csak nagy nehézségek árán tudta megvédeni Condával szemben. A folytatásban Carrica másodszor futott a palánknak ezen a napon, a kizárása utáni hármas versenyből Covatti került ki győztesen, úgy tűnt, hogy Magosi nem kockáztat, jó neki a két pontot érő második hely is. Szoros, küzdelmes volt a színmagyar futam, ami attól lett ilyen, hogy Voldrih már ki sem jött, úgy döntött, hogy sérülése miatt visszalép a további versenyzéstől. Ekkor a Szatmári és Tabaka csatát az előbbi nyerte. Aztán következett Kasprzak újabb győzelme, akit ezúttal nem hagyott cserben a technikája, így magabiztos előnnyel ért célba. A 12. futamban a másik lengyel Zengota gyűjtötte be a győzelemért járó három pontot, Larsent megelőzve.

Újabb bukások

A nap hatodik bukása Bencze nevéhez fűződik, ő is ugyanott esett el, ahol az összes többi motoros. A megismételt rajt után Covatti érintette meg a rajtszalagot, így őt is kizárták, majd Sitera egykerék produkciójával az élere állt, de Tabaka megelőzte, és nyert. Aztán ismét Zengota jött, és negyedikre sem hibázott, újabb futamot húzott be. A 15. menetben Wallner volt, aki hetedikként esett, naná, hogy ugyanott, ahol eddig mindenki, ráadásul agyrázkódás gyanúja miatt úgy döntött a kizárása után, hogy már nem jön vissza a pályára ezen a napon. Ekkor Tsukanov nyert Benkő előtt, Tihanyi pedig egy pontért defekttel is a célba poroszkált. A 16. futamra négy olyan motoros jött, akik hét ponttal álltak, közülük Szatmári azonban elesett, ezért kizárták, az ismétlést pedig Kasprzak nyerte, mert Magosi másodszor elrajtolta magát, és a második helyért is előznie kellett egyet Larsennel szemben.

Végjáték

Az utolsó futamaikra kijött versenyzők közül a 17. körözésben Szatmári ismét bukott, méghozzá úgy, hogy már csak egy kanyarja volt hátra az utolsó körben, és közben a második helyen haladt. Mivel Wallner ki sem jött, Carrica bepöfögött a második helyre, Szatinak pedig kétségessé vált a továbbjutása. Aztán jött Kasprzak, aki ismét nyert, Tsukanov kényelmes második helye továbblépést ért. Az utolsóelőtti menetben következett Zengota, aki megcsinálta az ötből ötöt, rajta kívül a mögötte végző Magosi és Tabaka is biztos továbbjutónak számított. Az utolsó futam Szatmári számára tartogatott izgalmakat, bár ő nem állt rajthoz. A miskolci motoros ezért drukkolhatott, hogy Sitera ne nyerjen, és erre Larsen mellett nem is volt esélye, és végül Covatti is megelőzte, azok után, hogy újra ,,lőtték” a startot, Tihanyi esés-kizárását követően.

Aztán, amolyan bónuszként a harmadik helyért még rendeztek egy háromszereplős csatát, amelyből Larsen jött ki győztesen, de ez már nem igazán számított, ugyanis az ekkor már biztos volt, hogy a két lengyel és három magyar mellett, egy dán, egy szlovén, egy ukrán és egy olasz motoros jutott tovább.

Futamtábla

1. futam: 1. Larsen (dán), 2. Benkő (magyar), 3. Carrica (olasz), kizárva: Voldrih (szlovén).

2. futam: 1. Conda (szlovén), 2. Magosi (magyar), 3. Bencze (magyar), 4. Tihanyi (magyar).

3. futam: 1. Kasprzak (lengyel), 2. Tabaka (magyar), 3. Covatti (olasz), kizárva: Wallner (szlovák).

4. futam: 1. Zengota (lengyel), 2. Tsukanov (ukrán), 3. Szatmári (magyar), 4. Sitera (cseh).

5. futam: 1. Zengota (lengyel), 2. Tihanyi (magyar), 3. Kasprzak (lengyel), kizárva: Carrica (olasz).

6. futam: 1. Magosi (magyar), 2. Sitera (cseh), 3. Wallner (szlovák), 4. Voldrih (szlovén).

7. futam: 1. Szatmári (magyar), 2. Covatti (olasz), 3. Benkő (magyar), 4. Bencze (magyar).

8. futam: 1. Tabaka (magyar), 2. Larsen (dán), 3. Conda (szlovén), kizárva: Tsukanov (ukrán).

9. futam: 1. Covatti (olasz), 2. Magosi (magyar), 3. Tsukanov (ukrán), kizárva: Carrica (olasz).

10. futam: 1. Szatmári (magyar), 2. Tabaka (magyar), 3. Tihanyi (magyar), nem állt rajthoz: Voldric (szlovén).

11. futam: 1. Kasprzak (lengyel), 2. Conda (szlovén), 3. Sitera (cseh), 4. Benkő (magyar).

12. futam: 1. Zengota (lengyel), 2. Larsen (dán), 3. Wallner (szlovák), 4. Bencze (magyar).

13. futam: 1. Tabaka (magyar), 2. Sitera (cseh), kizárva: Carrica (olasz), Bencze (magyar).

14. futam: 1. Zengota (lengyel), 2. Covatti (olasz), 3. Conda (szlovén), nem állt rajthoz: Voldrih (szlovén).

15. futam: 1. Tsukanov (ukrán), 2. Benkő (magyar), 3. Tihanyi (magyar), kizárva: Wallner (szlovák).

16. futam: 1. Kasprzak (lengyel), 2. Magosi (magyar), 3. Larsen (dán), kizárva: Szatmári (magyar).

17. futam: 1. Conda (szlovén), 2. Carrica (olasz), kizárva: Szatmári (magyar), nem állt rajthoz: Wallner (szlovák).

18. futam: 1. Kasprzak (lengyel), 2. Tsukanov (ukrán), 3. Bencze (magyar), nem állt rajthoz: Voldrih (szlovén).

19. futam: 1. Zengota (lengyel), 2. Magosi (magyar), 3. Tabaka (magyar), 4. Benkő (magyar).

20. futam: 1. Larsen (dán), 2. Covatti (olasz), 3. Sitera (cseh), kizárva: Tihanyi (magyar).

Különfutam, a 3. helyért: 1. Larsen (dán), 2. Magosi (magyar), 3. Tabaka (magyar).

A végeredmény

A végeredmény: 1. Zengota (lengyel) 15 pont, 2. Kasprzak (lengyel) 13 pont, 3. Larsen (dán) 11 pont, 4. Magosi (magyar) 11 pont, 5. Tabaka (magyar) 11 pont, 6. Conda (szlovén) 10 pont, 7. Covatti (olasz) 10 pont, 8. Tsukanov (ukrán) 8 pont, 9. Szatmári (magyar) 7 pont, 10. Sitera (cseh) 6 pont, 11. Benkő (magyar) 5 pont, 12. Tihanyi (magyar) 4 pont, 13. Carrica (olasz) 3 pont, 14. Bencze (magyar) 2 pont, 15. Wallner (szlovák) 2 pont, 16. Voldrih (szlovén) 0 pont.

Az első kilenc helyen végzett versenyző továbbjutott.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!