2023.04.19. 14:22
Technikás pályák és áprilisi havazás
Itthon nem tapasztalható körülmények között ralizott Hadik András és Kertész Krisztián Ausztriában.
Hadikék a magas osztrák hegyekben visszacsöppentek a télbe.
Fotó: Pál Bence
A hónapra egyáltalán nem jellemző körülmények fogadták Ausztriában a 45. Lavantall Rallye résztvevőit. A magasabban fekvő gyorsasági szakaszokat hó borított, így az extrém körülmények is komoly kihívás elé állították a párosokat. A mezőny is erős volt, az osztrák gyorsasági szakaszok pedig teljesen más vezetési stílust igényelnek, mint amivel a magyar pályákon eredményesnek lehet lenni. Hadik András és Kertész Krisztián ráadásul először járt ezen a vidéken, ezért egyáltalán nem rontottak ajtóstól a házba. A nagyjából másfél napos száguldást végül a kettős az abszolút értékelés nyolcadik helyén zárta, a lényeg azonban az volt számukra, hogy az erős nemzetközi mezőnyben jót autózzanak. Ennek a célnak az osztrák havas-aszfaltos hétvége abszolút megfelelt.
Első bálozóként
– Egyáltalán nem harcoltunk a tizedekért, közel sem feszegettem annyira a dolgokat, mint néhány évvel ezelőtt – kezdte értékelését Hadik András. – Ráadásul ez minden szempontból egy nehéz verseny volt. Előzetesen azt gondoltam, hogy a Rebenland Rallytól könnyebb lesz, de tévedtem. Főleg újoncként, első bálozóként számos dologra kellett figyelni. Olyan apróságokra is, amire itthon egyáltalán nem. A magyar ralipályáknak sajnos jóval kevesebb köze van a sportághoz. Ezenen az osztrák gyorsokon gyakorlatilag egyesével több kanyar volt, mint itthon egy egész futamon. Nyilván közel az ötvenhez már nem fog átállni az ember, tizennyolc-húsz évesen viszont ilyen körülmények között érdemes a versenyzői alapokat megszerezni.
Kivettek egy pályát
Már a pályabejáráson elkezdett esni az hó és a havas eső. A körülmények pedig a nyitó napra sem változtak, azért a szervezők kénytelenek voltak az egyik pályát kivenni a programból, miután az egyik előfutó bukott. Másnap viszont megtartották a teljes programot, Hadiék viszont ekkor sem feszegették a határokat.
– Nagyon jól éreztük magunkat, remek közegben, nagyszerűen szervezett futamon vettünk részt – tette hozzá a korábbi négyszeres magyar bajnok ralis. – A tapasztalatszerzés megtörtént, de itthon ezeket nyilván kevésbé lehet hasznosítani. Talán akkor, ha egyszer valaki külföldön fog ralizni a csapatunkban még hasznát vehetjük. Már a Shakedown-on is részt vettünk, de igazából a beállítások terén folyamatosan kísérleteztünk. Talán a végére jutottunk el odáig, hogy megtaláltunk az optimális állapotot.
Következik a Salgó
A Rally2-es Ford Fiestával Hadik András és Kertész Krisztián jelenleg két fronton is érdekelt. Egyrészt a Mitropa Kupa futamain indulnak, másrészt a hazai Rally1-es Bajnokságban is ott vanna a mezőnyben. A következő feladat majd május végén a Salgó Rally lesz a kettős számára, nyilván már nem olyan körülmények között, mint Ausztriában volt.
A 45. Lavanttal Rally végeredménye:
1. Neubauer Hermann, Mayhofer Ursula (osztrák, Skoda Fabia Rally2 evo) 1:17:27,0
2. Wagner Simon, Winter Gerald (osztrák, Skoda Fabia RS Rally2) +17,6
3. Klausz Kristóf, Papp Tamás (Skoda Fabia Rally2 evo) +2:50,8
4. Baumschlager Raimund, Heigl Jürgen (osztrák, Skoda Fabia RS Rally2) +3:10,1
5. Knobloch Günther, Raush Jürgen (osztrák, Skoda Fabia Rally2 evo) +3:43,5
6. Von Thurn un Taxis Albert, Hain Jara (német, Skoda Fabia Rally2 evo) +4:11,9
7. Dinkel Dominik, Winklhofer Pirmin (német, Ford Fiesta Rally2) +5:06,9
8. Hadik András, Kertész Krisztián (Ford Fiesta Rally2) +6:15,7