MVK Zrt.

2021.12.17. 09:15

A járművek jövő évi futásteljesítményéről vitáznak

A baloldali városvezetés ismét csökkenti a járatok számát, 42 ezer kilométerrel kevesebbet járnak majd jövőre a buszok és a villamosok. Ezt nem támogatja a Fidesz–KDNP miskolci frakciója. A Velünk a város ellenben azt állítja, hogy jövőre is a 2021-ben bevezetett menetrend szerint közlekednek majd a buszok, villamosok.

ÉM

A közlekedési megszorításokról szimbolikusan a Villanyrendőrnél tartott reggeli, közgyűlés előtti sajtótájékoztatót a miskolci Fidesz– KDNP frakciójának szóvivője és képviselői (képünkön). 

 

Nem támogatják a megszorításokat. Erről Hollósy András, a miskolci frakciószövetség szóvivője beszélt. „Két éve hónapról hónapra, hétről hétre elmondjuk: a baloldal tönkretette a tömegközlekedést Miskolcon. Bevezette az óránkénti buszjáratokat, bevezette az ország legdrágább vonaljegyét 500 forintért, országos közröhej tárgya lett, hogy ajándék jegyekkel jutalmazzák a bliccelőket.” A politikus kiemelte: – A tények magukért beszélnek; 2019-ben időben mentek a buszok és villamosok, most pedig néha csak óránként. A Fidesz–KDNP támogatja a miskolciakat, a baloldal pedig ismét megszorít! 

 

A szóvivő a hevesi megyeszékhely közlekedését említette példaként, Egerben ugyanis januártól minden városlakó egy jelképes összegért, évente ezer forintért ingyen használhatja a tömegközlekedést. Hollósy András úgy fogalmazott: „Amíg a szintén ellenzéki Egerben az ugyancsak ellenzéki polgármester gyakorlatilag ingyenessé teszi a tömegközlekedést, addig a miskolci baloldal január 1-jétől újabb 42 ezer kilométernyi megtett úttal rövidíti meg a miskolci menetrendet, ugyanis jövőre ennyivel kevesebbet fognak futni a buszok és a villamosok. Nagyjából annyi kilométerről van szó, mint amennyi az Egyenlítő hossza, ennyivel csökkentik tovább a már most is siralmas és káoszos tömegközlekedés színvonalát” – húzta alá Hollósy András. 

 

– A Fidesz–KDNP a családok pártján áll, a miskolciakat támogatja, miközben a baloldal csak elvonásokban gondolkodik. Mi azt mondjuk, hogy nem sokmilliós szerződésekre van szükség, amelyekben budapesti cégektől kérdezik meg, hogy hogyan kellene a menetrendet összerakni, hanem éppenséggel a helyieket kellene megkérdezni arról, hogy mire van szükségük – húzta alá. Hollósy András szerint kiszámítható, tervezhető és biztonságos tömegközlekedésre van szükség a városban. „Azt követeljük a miskolci, baloldali városvezetéstől, hogy állítsa helyre Miskolc korábban jó színvonalú közösségi közlekedését!”

 

(A borítóképen: Kiszámítható, tervezhető tömegközlekedést szeretnének)

 

A Velünk a Város frakciójának közleménye szerint nem igaz, hogy brutális teljesítménycsökkentést tervez jövőre a megyeszékhely közösségi közlekedésében a Miskolc Városi Közlekedési (MVK) Zrt.Kkommünikéjükben aláhúzzák: jövőre is a 2021-ben bevezetett menetrend szerint közlekednek a buszok, villamosok. Azt is állítják, hogy az idei évre vonatkozó módosított teljesítményt meghaladó mennyiségű kilométert fognak megtenni az MVK járművei.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában