tömegközlekedés

2021.01.27. 09:00

Aláírásgyűjtés a miskolci 1-es buszért

Átpolitizálódott a Miskolc Városi Közlekedési (MVK) Zrt. vezetése, szakmai döntések helyett politikaiak születnek – összegezte a Fidesz–KDNP frakciószövetség álláspontját sajtótájékoztatón Hollósy András szóvivő.

20211014 Miskolc fotó: Kozma István KI Észak-Magyarország Megszűnik az 1-es és az 1B-s buszjárat mutatja ezt a miskolci közlekedési vállalat az MVK Zrt.tervezett menetrend változása.

Fotó: Kozma István

A politikai döntések érvényesülését támaszthatja alá az is, hogy az MVK Zrt. vállalat ötfős felügyelőbizottságában egy főt delegáltak a dolgozók, a többiek mind a pártok delegáltjai, állította a szóvivő. Többek között Bartha György önkormányzati képviselő (MSZP), Badány Lajos önkormányzati képviselő (Jobbik), Prokaj Tamás (Momentum) és Tompa Sándor (DK) tagja a felügyelőbizottságnak.

– Története legsúlyosabb válságát éli Miskolc közlekedési vállalata, melyet a baloldali politikusok okoznak, akik teljesen rátelepedtek a vállalat irányítására. A válság odáig jutott, hogy a várost 12 kilométer hosszan keresztülszelő 1-es busz megszüntetését helyezték kilátásba – fogalmazott a szóvivő. Hangsúlyozta: a miskolci Fidesz–KDNP véleménye egyértelműen az, hogy nem lehet megszüntetni megyeszékhely legelső és egyben legfontosabb autóbuszvonalát.

– A járat megszüntetése átszállásra kényszeríti az utasokat, ezáltal megdrágítja az utazást. Miközben a miskolci utasokat erősen sújtja ez az átszervezés, a felsőzsolcaiak utazási kényelmét növeli, hiszen az 1-es busz menetrendi komfortját a Felsőzsolcáról induló 7-es buszra helyezi át. Vagyis a miskolciaktól elvesz, a felsőzsolcaiaknak pedig adományoz – vetette fel Hollósy András a tervezett átszervezések kapcsán. Kiemelte: az utasok érdekében tiltakoznak az újabb megszorítások és a válságmenetrend miatt is, aminek bevezetése a veszélyhelyzet alatt egyébként is jogszabályba ütközik.

#írd alá #1-es busz

A sajtótájékoztatón elhangzott: az 1-es busz megmentése érdekében a Fidesz–KDNP aláírásgyűjtést kezdeményez.

Az Észak-Magyarország kérdésére, mely szerint milyen formában tervezik az aláírásgyűjtést, a szóvivő elmondta: jelen pillanatban a járványügyi helyzetre való tekintettel az online aláírásgyűjtéshez tették meg a szükséges lépéseket.

A vállalaton belül nem szakmai, hanem politikai döntések születnek – Veres Pál polgármester engedélyével

Hollósy András

Az Észak-Magyarország azt is felvetette: korábban a Fidesz–KDNP vezetése alatt is Demeter Péter volt az MVK vezérigazgatója, sőt a közlekedéséért felelős polgármesteri biztos is ő volt. Hogyan lehetséges az, hogy a korábbi eredmények nem folytatódnak a miskolci közösségi közlekedés irányításában, szervezésében. Hollósy András visszautalt a korábban elmondottakra: a vállalaton belül nem szakmai, hanem politikai döntések születnek – Veres Pál polgármester engedélyével. Arra is rákérdeztünk: a közlekedéssel foglalkozó munkacsoport munkájában részt vett-e a frakciószövetség akár képviselők delegálásával, akár szakembereket javasolva. Azt is megtudtuk: a munkacsoportba nem kaptak meghívást a Fidesz–KDNP önkormányzati képviselői, és javaslatot sem tehettek.

Badány Lajos
Bartha György
Prokaj Tamás
Tompa Sándor

Az MVK Zrt. ötfős felügyelőbizottságában négyen (képünkön) pártdelegáltak, a dolgozók csupán egy főt delegálhattak


Jön az ideiglenes menetrend

Miskolcon márciusra széteshet a tömegközlekedés, Miskolc idén először 5 százalékkal kevesebb teljesítményt rendelt meg az MVK-tól, írta cikkében az index.hu. Kérdéseikre az önkormányzat sajtóirodája elismerte, hogy a miskolci önkormányzat a járványhelyzet és a kormányzati elvonások következtében jóval kevesebb forrással rendelkezik a tömegközlekedés támogatására, mint az optimális volna. A sajtóosztály ismertette: létrehoztak egy munkacsoportot, melynek tagjai, az MVK szakemberei mellett, önkormányzati képviselők, helyi szakemberek és a VEKE. Ők próbálják (a munkacsoport december végén befejezte a munkát – a szerk.) a szolgáltatás mennyiségét az önkormányzat által biztosítható forrásokhoz igazítani. A sajtóosztály úgy fogalmazott: a jegy- és bérletvásárlással az utazóközönség az elmúlt évtizedekben megszokott hálózat és menetrend üzemeltetésének csak egy részét finanszírozza, a városnak évente több milliárd forinttal kell ezt kiegészítenie.

A sajtóosztály ismertette: február 1-től egy ideiglenes menetrend várható Miskolcon, majd március közepétől újabb finomításokat léptetnek életbe.

(A borítóképen: Az 1-es járat megszüntetése sok bosszúságot okoz majd a miskolciaknak)

Kapcsolódó cikk:

https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/az-oregebbek-maradnak-a-garazsban-5148964/

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában