2020.07.29. 09:00
Több mint 2000 gólyát várnak
Kihirdették a ponthatárokat, a Miskolci Egyetem megtartotta népszerűségét.
20200723 Békéscsaba Nagy volt a nyüzsgés csütörtök este a Csabagyöngye Kulturális Központ melletti stégnél, ugyanis pontváró parti keretében több tucatnyi fiatal várta, bekerül-e a kívánt felsőoktatási intézménybe. Fotó: Bencsik Ádám BÁ Békés Megyei Hírlap
Forrás: MW
Fotó: Bencsik Ádám
A Miskolci Egyetemen az országos átlagnak megfelelően alakultak a felvettek száma. Az emelt szintű érettségi vizsgakövetelmény – melyet az idei évben vezettek be – változóan hatott a karokra. Mind országosan, mind Miskolcon tizennyolc százalékkal csökkentette a jelentkezői létszámot – tudtuk meg a Miskolci Egyetem által közzétett friss értékelésből.
Felvettek száma
Idén a Miskolci Egyetem karaira összesen 4294-en jelentkeztek, közülük eddig 1991 tanuló nyert felvételt, ami a jelentkezők 46 százalékát jelenti. A 2020/2021-es tanévben 1636-an állami ösztöndíjas, 355-en önköltséges képzési forma keretein belül kezdhetik meg tanulmányaikat. Míg a mesterképzésére bejutók száma az elmúlt évhez képest jelentős emelkedést mutat, a felsőoktatási szakképzései a tavalyi számokhoz közelit produkáltak.
„Összességében a Miskolci Egyetemre felvett hallgatói létszám a megállapított ponthatárok alapján az adott demográfiai folyamatok mellett mindösszesen 2158 hallgató, amennyiben figyelembe vesszük a szintén felvételt nyert, Stipendium Hungaricum ösztöndíjas, 167 külföldi hallgatót is” – közli az értékelés. A létszámmal kapcsolatban még annyit kiemelnek, hogy összesített hallgatói létszámemelkedést három kar ért el: az Állam- és Jogtudományi Kar, a Bartók Béla Zeneművészeti Intézet, valamint a Bölcsészettudományi Kar. Továbbra is folytatódnak az Ózdon és Sátoraljaújhelyen korábban elindított képzések.
Legek
A Bölcsészettudományi Kar állami ösztöndíjas magyar–történelem szakpárja igényelte a legmagasabb, 500 pontszámot. A legsikeresebb szakok közé tartozik az idei évben: a jogász, az ápolás és betegellátás (gyógytornász), a gazdálkodási és menedzsment, a programtervező informatikus, a vegyészmérnök, a műszaki földtudományi mérnök. Végül, de nem utolsósorban pedig a Bölcsészettudományi Karon új szakként debütáló gyógypedagógiai alapképzés is népszerűnek bizonyult. A szak célja, hogy olyan diplomás pedagógusokat képezzen, akik korszerű elméleti, módszertani és gyakorlati ismeretek, képességek birtokában tudjanak segítséget nyújtani a tanulásban akadályozott, viselkedészavarokkal élő, fejlődési zavart mutató gyerekeknek, fiataloknak, felnőtteknek. Országosan egyedülálló, hogy a képzés két kötelező szakirányon folyik: tanulásban akadályozottak pedagógiája és pszichopedagógiai szakirány. Míg az alap-, állami finanszírozású képzésre 312, addig a levelező, önköltséges formára 394 pont volt szükséges.
Tudatosabbak
Fekete Sándor tanulmányi szakreferens elmondta, hogy összesen 73 jelentkezőt vettek fel gyógypedagógia szakra. Véleménye alapján a hallgatók tudatosabbak a továbbtanulást illetően, ezért olyan képzésekre esik a választásuk, amelyet szívesen tanulnak majd az egyetemi évek alatt, illetve ami a munkaerőpiacon keresett, megkönnyítve ezzel a későbbi elhelyezkedést.
Kapcsolódó cikkek:
(A borítóképen: Pontszámokra várva (illusztráció))