Helyi közélet

2019.03.28. 15:43

Kell néha egy kis vágányzár

Miskolc - Olyan javításokat végeztek el a villamospályán, amiket a folyamatos üzem mellett lehetetlen.

Miskolc - Olyan javításokat végeztek el a villamospályán, amiket a folyamatos üzem mellett lehetetlen.

Pályakarbantartás miatt nem jártak a villamosok az elmúlt hétvégén Miskolcon. Pénteken a Tiszai pályaudvar és a Szinvapark között szállították buszok az utasokat, szombaton és vasárnap viszont megállt a teljes villamosüzem, és munkagépek váltották a szerelvényeket. A munkálatok miatt több helyen megbontották a pályát is, javították, cserélték a sínpárok hosszabb-rövidebb szakaszait, és a felsővezeték-rendszeren is dolgoztak.

Folyamatos üzem

A Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK) szerint ez nem olyan meglepő, hiszen mint minden komolyabb létesítmény, a villamospálya is folyamatos karbantartást, állagmegóvást igényel.

– Bár a pályát csak kilenc évvel ezelőtt adták át, a tervezett hosszú élettartam biztosítása érdekében szükség van időszakos javítási, karbantartási munkák elvégzésére főleg a miskolci 24 órás pályaterheltség mellett – írta az MVK.

A pályán egyébként rendszeresen végeznek olyan ellen­őrzési és karbantartási munkákat is, amiből az utasok semmit nem vesznek észre. A nagyobb munkálatok módszere – folytatta a cég válaszában – társaságoktól függően különböző lehet: van, ahol az éjszakai órákban leállítják a villamosforgalmat és nem szállítják az utasokat, van, ahol hét közben egy-egy órára állítják meg a közlekedést, és valamilyen pótló járattal biztosítják a személyszállítást, és van, ahol inkább csökkentik a járművek sebességét, amíg a javítást elvégzik.

– Az MVK a folyamatos villamosüzem és sebesség, ezzel pedig a menetidő fenntartása mellett döntött, emiatt viszont időszakosan kénytelenek vagyunk megállítani a villamosközlekedést, hogy elvégezzük a szükséges javításokat. Ez történt az előző hétvégén is.

Sok összetevős

A vállalat szerint az összehangolt munkának köszönhető, hogy Miskolcon a villamosközlekedésben éves szinten csupán egy százalék körüli az az idő, amikor karbantartás miatt nem közlekednek a villamosok.

Az, hogy mikor végezhetik el a karbantartásokat, több tényezőtől függ: figyelnek arra, hogy olyan időszakra essen a leállás, amikor eleve kisebb a forgalom, ezért van a karbantartások többsége a hét végén. Szempont, hogy ne legyen a városban nagyobb rendezvény, és figyelni kell a levegő hőmérsékletére is.

– Bizonyos sínnel összefüggő pályakarbantartási és -javítási munkákat csak úgynevezett semleges hőmérséklet-tartományban lehet végezni, ez pedig a tavaszi és az őszi időszakban biztosított. Ezek miatt választottuk pont az előző hétvégét.

A közlekedési cég úgy fogalmazott, a leállás melletti karbantartás még mindig jobb megoldás, mintha a pálya romlása miatt kellene sebességkorlátozásokat elrendelni, vagy ha egy nagyobb hiba miatt azonnali javításra lenne szükséges.

A karbantartás az előttünk álló hétvégén folytatódik: március 30-án, szombaton reggel hattól este tízig Diósgyőr városközpont és Felső-Majláth között villamospótló autóbuszok közlekednek.


[related-post post_id="4180561"]

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában