Helyi közélet

2016.09.30. 17:29

A miskolci metró legendája

Miskolc - Tegyük fel, hogy a stadionnál kisétálunk az Andrássy útra, lemegyünk a mozgólépcsőn, majd körülbelül 7-8 perc múlva felbukkanunk a Széchenyi utcán úgy, hogy közben nem átkozódtunk a reggeli csúcsforgalomban. Utópia lenne? Annyira nem, hiszen kicsin múlott, hogy ne legyen metrója a miskolciaknak. A Miskolc Adhatott blog cikke a vasgyári metró legendájáról a Borsod Online-on.

Miskolc - Tegyük fel, hogy a stadionnál kisétálunk az Andrássy útra, lemegyünk a mozgólépcsőn, majd körülbelül 7-8 perc múlva felbukkanunk a Széchenyi utcán úgy, hogy közben nem átkozódtunk a reggeli csúcsforgalomban. Utópia lenne? Annyira nem, hiszen kicsin múlott, hogy ne legyen metrója a miskolciaknak. A Miskolc Adhatott blog cikke a vasgyári metró legendájáról a Borsod Online-on.

A mai miskolcinak egészen elképesztő belegondolni, hogy itt már akkor kész tervek voltak egy személyszállítást is végző földalatti vasút építésére, amikor Ferenc József még nagyon messze volt attól, hogy a budapesti “Kisföldalattit” átadja 1896-ban.”

A Vasgyár építésénél ugyanis elsődleges feladat volt a gyár összeköttetése a vasúttal, ezt pedig - a tervek szerint - egy föld alatt haladó vasúttal oldották volna meg, amely személyszállításra is alkalmas lett volna. Ám hiába állt rendelkezésre a beruházáshoz szükséges pénzösszeg, a vasgyári metróból végül csak legenda lett, helyette a B terv valósult meg: a ma is működő vasgyári iparvágányt építették meg, mely valaha személyszállítást is végzett. És hogy ez merrefelé is fut ez a vonal?

- Ez a vágány olyan útvonalon halad, ami sokaknak fel sem tűnik: a Soltész Nagy Kálmán utca déli részénél válik ki az országos fővonalból, egy híddal keresztezi a Hejőcsabára vezető utat, délről megkerüli az Avast, átmegy a Ruzsinszőlő dűlő fölött, majd eltűnik egy alagútban, hogy már a gyárterületen bukkanjon újra elő - olvasható a Miskolc Adhatott blog bejegyzésében.

További érdekességeket a vasgyári metró legendájáról a Miskolc Adhatott oldalon olvashat.


Vasárnap ünnepli a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. a helyi villamosközlekedés 119 éves évfordulóját. Kigördül a remízből a 100-as FVV „Bengáli” villamos, ennek a szerelvénynek közlekedtetésével azokra kívánnak emlékezni, akik 1897. július 10-én lehetővé tették és elindították a villamosközlekedést Miskolcon és azóta is azon dolgoznak, hogy a vidéki városok közül a legjobb villamosközlekedés a borsodi megyeszékhelyen szolgálja az utasokat.

Az 1970-es évektől Miskolcon is gombamód szaporodtak az előregyártott vasbeton elemekből készült panelházak. Ám nemcsak társasházak épültek így, hanem oktatási intézmények. Erre hozták létre a borsodi vázpanel rendszert, a legelső ilyen iskola Kazincbarcikán épült. A korabeli dokumentumfilmen bepillantást nyerhetünk az épülő avasi lakótelepbe és a panelszerkezetes építészet csínjába-bínjába.

Mennyire ismeri a megyeszékhelyeket? És ha régi képekről kell felismernie? Mutatunk egy fotót, ön pedig döntse el, hogy hol készült. Sok sikert!

Húsz retró városfotó. De el tudja dönteni, hogy melyik készült Miskolcon és melyik a megye más városában?

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában