2022.11.15. 07:00
Ezek a Mikulások a legnépszerűbbek ma
Mikulás-csokiból évente megközelítőleg 8 milliót vásárolunk.
Fotó: Kozma István
Az adventi időszakhoz köthető üreges csokoládé Mikulás-figura népszerűsége évről évre töretlen a vásárlók körében, ebből a termékből évente közel 8 millió darabot értékesítenek a magyarországi piacon. Ez derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara közleményéből.
Kiemelték: csokimikulásokból még mindig a klasszikus tejes változat a legnépszerűbb, de az étcsokis verzió aránya növekszik; az üregükben cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű vagy akár paleo mikulások részaránya a piacon kisebb.
A Magyar Édességgyártók Szövetségének (MÉSZ) kimutatására hivatkozva közölték, hogy Magyarországon közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással. A kamara tapasztalatai szerint mind a multinacionális, mind a magyar tulajdonú gyártók megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán - ilyen a csokinyúl is; még a kisebb gyártók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni a szezon idején.
Felhívták a figyelmet arra, hogy a csokimikulások gyártásához felhasznált alapanyagoknál - mint szinte minden területen - jelentős áremelkedés tapasztalható, különösen a kakaóbabnál és a cukornál. A kakaóbabra az aszály is erősen hatott, kevesebb lett a termés - fűzték hozzá.
A NAK arra is kitért: a vásárlói szokások évek óta változnak, amely egyrészt a magasabb minőségű termékek, másrészt a funkcionális élelmiszerek, cukormentes termékek iránti kereslet élénkülésében mutatkozik meg.