könyvkiadás

2021.01.19. 16:00

Már nemcsak a Balaton a menő, hanem a Hegyalja is

Elkezdtük felfedezni Magyarországot. Itt minden van

Gyulai Végvári Napok 2019. július 26-28. között a Gyulai várban. A három nap során megelevenedik a török kori Gyula hangulata. Megismerhetjük a végvári vitézek életét, csatajeleneteken keresztül felidézzük a kor harci szellemét. a képeken: bemutatják hogy foglalták el a törökök a várat. 20190727 Gyula Fotó: Imre György IGY Békés Megyei Hírlap

Forrás: MW

Fotó: Imre György

A hazai útikönyvpiac sikertörténete lett a Well-Press kiadó kötete: az Élmények és látnivalók Magyarországon magyar nyelven 2001 és 2010 között hat kiadást élt meg. Készültek német, angol, francia és orosz fordítások. A kiadó adatai szerint 160 ezer példányban fogyott.

2020 végén megint megjelent. Előszavában Körtvélyesi Erzsébet felelős kiadó jelezte, hetedjére miért nem egyszerű újra kiadásra vállalkoztak: ,,eltelt csaknem egy évtized, s annak minden változása indokolta, hogy újragondoljuk, mire is van szükségük a kirándulni, nyaralni, táborozni, kedvtelésből sportolni induló családoknak, baráti társaságoknak, túravezetőknek, vagy éppenséggel az otthoni fotelükben, képzeletben kalandozóknak”.

Tele leleménnyel

Mi változott? A választ a turisztikai tartalomfejlesztésben harminc év alatt szerzett tapasztalatai alapján fogalmazta meg Körtvélyesi Erzsébet, a kiadó ügyvezetője:

– Az utazók komplett csomagokat vásárolnak: fizetnek, odamennek, jól érzik magukat. A turisták: felfedezők. Olyan aktivitást keresnek, amelyben magát a tájat is megtalálják: gyalogtúrát, futóversenyt, kerékpározást. Extrém sportot. Kalandot. Három évtized alatt hihetetlen módon fejlődött, az élmény irányába mozdult a kínálat. Ma már a múzeummal szemben is elvárás az interaktivitás, hogy ne csak szemlélődni engedjen, de vonjon is be. A wellness sem statikus időtöltés. Az idegenforgalom tele van leleménnyel, ötlettel – mindezt a leendő vendégek rétegeire lebontva képes nyújtani – összegezte.

Három évtized alatt hihetetlen módon fejlődött, az élmény irányába mozdult a kínálat – Körtvélyesi Erzsébet

Két jól látható időtöltési típust említett: a magyar várak népszerű történelmi játékaihoz férfiak országszerte a csaták újrajátszását kedvelik, várostromokhoz öltöznek be. A fiatalok a kalandparkokat látogatják előszeretettel.

Óriási a verseny

A változást a kínálat és a kereslet egyensúlya jellemzi – világította meg Körtvélyesi Erzsébet.

– A világban óriási a verseny a vendégekért. Magyarország pedig teljesen versenyképes, és kellően kreatív a kínálatával. Ha valaminek lehet örülni a koronavírus okozta változások közül, hogy a járvány miatt hosszabb időre itthon maradtunk. Elkezdtük felfedezni az országot. Sokak számára bizonyosodik be, amire a kollégáimmal harminc éve esküszünk: itt minden van. A szolgáltatás színvonala hatalmas fejlődésen ment át. A minőség elvitathatatlan a borturizmusban, a gasztronómiában és a kulturális turizmusban. Új értelmet nyert a magyar vendégszeretet fogalma. Már nemcsak a Balaton a menő, hanem a Hegyalja is. Eddig kevésbé ismert régiók kínálják a felfedezés lehetőségét – emeljük ki Körtvélyesi Erzsébet mondataiból.

Zsebben, kézben, interneten

A folyamatos fejlődés az útikönyvekkel kapcsolatos elvárásokban is megjelenik.

– Eltolódtak a hangsúlyok az ismeretszerzés módjában – magyarázta Körtvélyesi Erzsébet. Az idegenforgalmi kiadó nem csak azzal felel meg az új elvárásoknak, hogy közreadja a 915 magyarországi település látnivalóit, a hasznos időtöltési tippeket kínáló 646 oldalas kötetet. Ugyanezt kínálja e-könyv-változatban és az online térben, a közösségi médiában is – utóbbiban 33 ezernél több követővel.

Az új kiadáson húsz hónapot dolgoztak – árulta el a kiadó. Legalább fél évet vett igénybe annak nyomon követése, hogy mit fejlődött a pályázatoknak köszönhetően az ágazat, és hogy mi maradt működőképes a korábbi beruházásokból. A folyamatos fejlesztéseket, változásokat jellemzi, hogy az anyagzárást követően is számos új attrakció született – szűkebb pátriánkban például roppant népszerű a diósgyőri Tündérkert, és elkészült a miskolctapolcai élményfürdő.

(A borítóképen: Végvári napok a gyulai várban – népszerű idegenforgalmi program az ostrom)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában