Friss hírek

2009.11.19. 16:44

Fontos, hogy magyar legyen a termék, de az elsõ az ár

<p>A lakosság mindenekelõtt az élelmiszerek esetében tartja fontosnak, hogy magyar legyen az áru, de vásárláskor az elsõ számú szempont az ár, a származás csak az ötödik. A megkérdezettek 52 százaléka, ha teheti, a magyar terméket részesíti elõnyben - derül ki az Ipsos legfrissebb felmérésébõl.</p>

Az Ipsos piac- és véleménykutató legutóbbi felmérésébõl az derül ki, hogy a lakosság elsõsorban az élelmiszerek, kiemelten a húsféleségek, a tejtermékek és a zöldség-gyümölcs esetében ragaszkodik ahhoz, hogy magyar legyen az áru a boltokban. Háromnegyedük szerint a hazai alapanyag teszi magyarrá az árukat, csaknem 60 százalék szerint a védjegy, s közel felük gondolja úgy, hogy ha magyar tulajdonú a gyártó. Háromból ketten viszont azt mondták, hogy nehéz megkülönböztetni a magyar és klföldi termékeket.

Vásárláskor azonban az ár a legfontosabb, majd a minõség, az akciók és a kedvelt íz következik, a termék származása csak az ötödik.

A megkérdezettek 52 százaléka válaszolta azt, hogy ha teheti, magyar árut vesz, 40 százalék a terméktõl függõen dönt, s 8 százalék az importot preferálja. Minden ötödik a válság közepette gyakrabban vásárol hazai termékeket, héttizednek nem változtak a szokásai, 11 százalék gyakrabban választja az importot.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!