boon-sportoldal

2010.04.11. 16:50

Mint főnixmadár úgy támad fel a poraiból a borsodi rally

<p>Eddig is volt egy-két futam, de leginkább a Miskolc rally volt a figyelem középpontjában.</p>

Ennek a szakasznak lassan vége . Az elmúlt pár hónapban rendre feltűnik újságokban, weboldalakon, plakátokon, hogy itt bizony fogy az üzemanyag ! De nem ám csak úgy vaktában. Emlékezzünk vissza a belvárosban - Miskolc- rendezett autós bemutatóra! Volt visszhangja ez tény. Nem is emlékszem arra mikor hozta az embereket utoljára lázba ennyire a rally a megyében. Rendben van, hogy van nekünk Eger rally, meg Miskolc rally.  Na de egy egész sorozat? Kérem alássan: Van ! A B.-A.-Z. Megyei Rally Sprint bajnokság. És íme egy csapat amelyik részt vesz  -De még hogy!- a bajnokságon. 2009-ben pedig letették a névjegyüket guminyomukat az úttestre.

MGS.: Először is mutasd be nekünk néhány szóban a Gavallér motorsportot. Mióta létezik, hány autó tartozik a csapatba? Kik segítenek és bátorítanak titeket?

GMS.: A Gavallér Motorsport már a kezdetektől az az 2003-tol megfogalmazódott bennünk. Akkor még Réti Árpád sajóbábonyi garázsában ment a tuningolás. Azóta sokan csatlakoztak a csapathoz. A flotta 3 versenyautóból áll. Szécsi Zoli (Szöcske) autója igazából egy irigylésre méltó utcai harcos; több-kevesebb háborús sérüléssel. Az autó tréningezésre tökéletes. A bukócsövön kívül minden be benne van. Az idő múlásával egyre többen ismertek meg minket, de álmainkat is felülmúlja a jelenlegi szurkolók tábora. Ez talán a közönség kedvenc típusnak és a vezetéstechnológiának köszönhető. Próbálunk gyorsan menni, de ez nem mehet a látvány rovására. Itt szeretném megemlíteni a Hernádkakban Kozma Gábor által alapított VFTS FUN CLUB tagjait, akik esőben, hóban és a legnagyobb melegben is a pálya széléről buzdítják a ladásokat.

MGS.: Kaptok visszajelzést egy-egy futam után? Miután biztos volt a bajnoki cím elhangzott egy interjúban, hogy a közönségnek autóztatok. Van rajongó tábora a kék Ladának?

GMS.: A futamok után általában videók kerülnek fel a különböző honlapokra. Az itteni kommenteket szoktam olvasni. Hogy is nézett ki a produkció a pálya széléről. Mivel itt az ismeretlenség homályába bújva őszinték az emberek, nincs kertelés. Megmondják a frankót. És persze személyesen is sokan gratulálnak. Persze ha van mire. Úgy tudom nincs külön Kékvillám (így hívjuk az autót) rajongói tábor. Aki szereti a Ladákat, az szurkol mindenkinek. És ez így is van rendjén.

MGS.: Úgy tudom, van DVD anyagotok tele videóval és érdekességekkel. Ezen látható pár lapjával autózás? Hogy áll össze, mi kapott helyet a lemezeken?

GMS.: 2008-tól van videó összefoglaló a versenyekről. Ezekből mindig adunk egy kis ízelítőt a honlapunkon. Itt szeretném megemlíteni Diczházi Máté kreatív munkáját. Az Ő érdeme a honlapunk és a DVD összeállítása. Ez egy kedvcsináló előzetesből, versenyek fedélzeti kamerás videóiból és külső felvételek összefoglalóiból áll. Az év végi összefoglalón helyet kapott olyan anyag is, ami úgymond a színfalak mögött zajlott. Nekem ez a kedvencem.

MGS.: Az, hogy 2009-ben az első helyet szerezte meg a Gavallér-Csernikovics páros, segít benneteket, támogatókat szerezni? Érdeklődnek a cégek? Gondolom folyamatos a segítség-, támogató keresés. Hiszen, ha nem is WRC, de költséges dolog egy autó ezen a szinten is.

GMS.: Az kell, mondjam, hogy a 2009-es kategória a győzelem és az abszolút harmadik hely nem nyitotta tágabbra a szponzorok pénztárcáját. Persze mondhatjuk a jelenlegi gazdasági helyzet ezt teszi lehetővé. De ebbe most ne menjünk bele. Azt tudom mondani, hogy mindig a következő verseny előtt derül ki, hogy össze jön-e a pénz.

MGS.: Melyik a "leg" autógyilkosabb szakasza az előző évnek? Van olyan szakasz, ami nagyon próbára tette az autót?

GMS.: A szőlősardói ugratók viselték meg legjobban az autót. Van olyan hely, ahol fél méter magasan repültünk. Itt történt az egyetlen komoly műszaki gond is. A váltó rakoncátlankodott.

MGS.: Mennyire erősek a csapat autói? Megbírhatóak, ez látható a tavalyi eredményen. Kell-e még javulnotok? Hiszen új bajnokság kezdődik, és aki teheti, az fejleszti a technikát.

GMS.: A csapat autói nem a legerősebb gépek. Sajnos a költségvetés gátat szab a technikának. Az a filozófiánk, hogy inkább versenyzünk, mint egy működő konstrukciót még erősebbé tegyünk. Természetesen, ami kell, az kell. Sikerült megérezni azt, hogy mikor melyik alkatrész szorul cserére vagy felújításra az év során. Így nem egyszerre kellett sok pénzt kiadni és ez által veszélyeztetni az indulást. A technikai sportban soha nincs megállás. Aki teheti, mindig fejleszti az autót. Ez olyan, mint a takarítás, mire a végére érsz kezdheted előröl. A kopó alkatrészek rendeltetésszerű használat mellett is időnként cserére szorulnak. Hát a rally az cseppet sem mondható ilyennek. Az is szemlélteti, hogy egy kaland nélküli verseny után is el van állítódva a futómű.

MGS.: A B.-A.-Z. Megyei RallySprint Bajnokság egy olyan űrt tölt ki jelenleg a megyében, ami évek óta hiányzott az autósport szerelmeseknek. Szerintetek miért kellett eddig várni erre a kezdeményezésre?

GMS.: A BAZ Megyei RallySprint bajnokságot bárki, bármikor meg formálhatta volna. Hogy mért csak Üveges Gábornak és mért pont most jutott eszébe, az talán tőle kell majd megkérdezni. Egy biztos. Régiónkban mindig is nagy érdeklődés volt a rallyk után. Jó pályák izgalmas versenyek. Sajnos az utóbbi években az MNASZ-nél is megélhetési aktivisták dolgoztak és sikerült ide juttatni ez a gyönyörű sportot. A mezőny is olyanokkal hígult, akik mindenféle előképzettség nélkül kerültek a rally 1 be. Azt kell, mondjam nélkülük még eddig sem húzta volna az első osztály. Nézd meg. Egy normális rajtlista összehozásához mozgósítani kellett több szakosztályt (Rally Túra). A vezetőség egymás ellen dolgozik nem a rallyért. Fúrják egymás, hogy minél közelebb kerüljenek a mézes bödönhöz. De úgy gondolom a Sprint a jövő. Innen fogják kinőni magukat a jövő nagy versenyzői. És az élmény. Talán erről a pályák szélén álló nézők többet tudnának mondani. Csak egy hozzászólást idéznék „autó több látványt csinált mint az egész első osztály együttvéve. Az ember, ha szép autót akar látni, bemegy az autószalonba. Ha rallyt akar, kijön a Rally Sprinre.” Hát ez van.

MGS.: A Miskolc belvárosi prológról, mi a véleményetek? Az elkövetkezendőkben, ha lenne rá alkalom, beneveznétek?

GMS.: A belvárosi prológ nagy húzás volt a rendezőtől. Ennyi embert még nem láttam együtt. És mindenki a rallyért jött. Nekem a Quadosokról volt meg a külön véleményem. Ha majd Én is mehetek a salakmotor verseny előtt a Népkertben, akkor rajtolhatnának elől. Addig nem. Sajnos nem volt alkalmam menni. (nem került rám sor). A balesetért egyértelműen a rendező volt a felelős. Több alapvető szabályt is felrúgott. Nem volt bukótér, biztonsági zóna és elegendő biztonsági ember. Azért reménykedem, hogy tanulva a hibákból, valamelyik borsodi város még helyet ad egy hasonló rally ünnepnek.

MGS.: 2010-ben ki, illetve kik azok a versenyzők, akik megszoríthatják a címvédő párost?Van olyan, akivel számítani lehet nagy csatára?

GMS.: Kisubi és Uborka family team kemény ellenfél. Gumi kategóriaváltása és a sajnálatos balesete miatt kiszállt a küzdelemből. De a felnövekvő nemzedékben is komoly ellenfelekre lehet számítani. Szokták mondani fiatalság bolondság. Hát nagyon sok a bolond. Ahogy nézem a videókat a fiúk keresve a saját és autójuk határait keményen, elvállalják.

MGS.: Gondolatban felmerült-e hogy a 20 éves karosszériát lecseréljétek valami fiatalabb versenyautóra? Vagy szerepel-e a tervek között hasonló?

GMS.: Nagyon aktuális a kérdés. Az utolsó versenyen a Bódvalenke-Viszló gyorsaságin eldobtuk a vasat. Hármat pördültünk mire megállt. Nem kell mondanom, hogy minden összetört. Szerencsére karcolás nélkül szálltunk ki a roncsból. Most azon dolgozik az egész csapat hogy összekalapáljuk a következő versenyre.

MGS.: Kategóriától és ágazattól függetlenül a régióban mennyire erős a motorsport? Hogy látjátok? Sok a tehetséges ember?

GMS.: Mint ahogy az már említettem a Spint lehetőséget nyújt sok tehetséges fiatal szárnypróbálgatására. Szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az ország legjobb pályái 80 km-es körzeten belül vannak. Én személy szerint még fontosnak tartom, hogy a szakaszok nem zárt és épített pályán mennek. Csak úgy tud a rally nagy tömegeket vonzani, hogy megmarad emberközelinek. A gyorsaságin nem lehet belépőt szedni. A régió amúgy sem a pénzügyi világ központja. A versenyzőnek a közúton improvizálni kell. Ez nem a hetvenkilenc körös verseny ahol rajt cél győzelmet izgulhatunk végig karosszékben hátradőlve. A pálya közút. Ahol előző nap munkából a szurkoló jött haza. Az autók elérhető kategóriák. Skodák, Ladák, Trabantok, Opelek, BMW-k  stb.  Amivel a szurkoló most is kijött. Nem kell VIP kártya. A szurkoló megáll családjával egy biztonságos helyen. És felszabadultan belekiáltja az erdőbe, hogy NYOMJAAAD!!!! És bele tudja magát képzelni, az autóba. Vagy éppen a szomszéd srác esik be elképzelhetetlen sebességgel a kanyarba, és büszkén húzza ki magát a szurkoló. Ismerem! Ahogy nekem mondta egy általam igen nagyra becsült ember. Mégis csak a mi kutyánk kölyke vagy. Hát szerintem ez a rally varázsa.

MGS.: Van-e internetes elérhetőségetek, ahol kapcsolatba léphetnek veletek a rajongók és a rally fanatikusok? Esetleg az említett DVD-vel kapcsolatban érdeklődhetnek?

GMS.:www.gavallermotorsport.fw.hu

Otrosinka Gábor
Forrás: www.melygarazs-street.hu

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!