Jegyzet

2020.12.08. 11:30

Érdek

Olyasmi még nem volt a világon, hogy egy-egy döntés mindenki elégedettségét kivívta volna.

Szaniszló Bálint

Forrás: ÉM

Fotó: Edited By Alex

Különösen így van ez, ha egy régóta fennálló állapotot, status quót akarnak megváltoztatni. Érdekérvek egész sorát lehet pró és kontra felsorolni, és – ismerős a helyzet – ember legyen a talpán, ha valaki a záporozó érvek és ellenérvek között rendet képes tenni, és kialakítani azt a helyzetet, ami nagyjából mindenkinek jó. Ez lenne az a bizonyos konszenzus.

A busz- és vonatközlekedés az egyik „szerzett jog”, amihez foggal-körömmel ragaszkodnak a települések, hiszen az jelenti az összekötő kapcsot számukra a világgal. Minden évben december elején nagy gonddal böngészik át a településvezetők a tervezett új vasúti – és mostantól autóbuszra is vonatkozó – menetrendet, hogy van-e benne olyan változás, ami településük lakóira nézve hátrányos lehet. A december 13-án életbe lépő menetrendet talán a korábbinál még nagyobb gonddal böngészik, hiszen nagyon sok benne a változás. Az alapcél, hogy minden település elérhető legyen közösségi közlekedéssel, de az érdekek azt is kívánják például, hogy párhuzamosan ne legyen vonat- és buszközlekedés is egy-egy viszonylatban, mert az meglehetősen pazarló dolog. És itt lép be az érdekkülönbség, amelynek megszüntetése már csak utólag lehetséges, ami minden eddiginél nehezebb lesz.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!