Csak foldozgatnak

2024.04.10. 20:01

Folytatódott az "önök kérték" a miskolci tömegközlekedésben

Utasok szerint vidékre hamarabb el lehet jutni busszal, mint a belvárosból az Avasi lakótelepre. Óránként jár a busz amit vagy elér az utas, vagy nem.

Szaniszló Bálint

A menetrend változásokat sem könnyű nyomon követni

Fotó: Vajda János

A 2019. őszi önkormányzati választás óta kritikák garmadája zúdult a miskolci villamos- és autóbuszközközlekedést lebonyolító Miskolc Városi Közlekedési (MVK) Zrt.-re. A társaság és a tulajdonos miskolci önkormányzat sok-sok tucatnyi menetrendmódosítással próbált úrrá lenni a káoszon, csekély eredményekkel. A városvezetés a polgármesteri hivatal berkeiben életre hívott közlekedésszervező osztályban látta az egyre csak sokasodó gondok megoldását. A szándékok szerint az új szervezet kapná meg az MVK-tól - többek között - a menetrendkészítés feladatát. 

tomegkozlekedes021
Nincs jól összehangolva a közlekedés
Fotó: Vajda János

Ennek a megkezdett átszervezésnek az egyik "eredménye" a 2023. októbere 24-én bevezetett új miskolci menetrend, amely - folytatva a hagyományt - elejétől fogva kapott hideget-meleget az utazóközönségtől.

Az utasok érdekeiről beszélnek 

A bajok enyhítése végett a közlekedésszervező osztály, illetve az MVK Zrt. az új menetrend kapcsán meghirdetett egy "önök kérték" akciót, arra biztatták az utasokat, hogy jelezzék, ha valamivel nincsenek megelégedve, illetve javasoljanak változtatásokat a város tömegközlekedésében.  

Az "önök kérték" akció egyik legújabb állomása április 8-án lépett életbe. Mint az MVK Zrt. közzé tette, a 2023. október 14-től bevezetett új menetrenddel kapcsolatban gyűjtött tapasztalatok, utasszámlálások, valamint a szolgáltatóhoz és a közlekedésszervező osztályhoz az utasoktól, illetve a nagyfoglalkoztatóktól beérkezett észrevételek alapján április 8-tól, hétfőtől életbe lépett a menetrend második finomhangolási csomagja. 

A közlemény úgy fogalmaz, hogy "a korrekciók bevezetése egy eredetileg is tervezett és korábban többször kommunikált folyamat részét képezik, melynek az a célja, hogy a mindenkori menetrend a lehető legjobban igazodjon az utasok igényeihez a rendelkezésre álló kapacitásokhoz mérten."

Toldoznak és foldoznak 

Az április 8-tól érvénybe lépett változások a következők voltak. Tanítási időszakban munkanapokon a Repülőtér / Bosch végállomásról korábban 17:40-kor induló 12-es járat és a Búza tér végállomásról 17:58-kor induló 20A-s járat nem közlekedik, helyette a Repülőtér / Bosch végállomásról 17:40-kor 20-as járat indul. Az Egyetemváros végállomásról korábban 18:15-kor induló 12-es járat és a Miskolctapolca végállomásról korábban 18:15-kor induló 20A-s járat nem közlekedik, helyette Miskolctapolca végállomásról 18:05-kor 20-as járat indul, mely érinti az Egyetemváros végállomást is. Két új indulási időponttal bővült a 43-as autóbusz-viszonylat menetrendje: mindkét végállomásról (Búza tér, Déli Ipari Park, Joyson) indul járat 14:07-kor. 

Tanszünetben munkanapokon két új indulási időponttal bővült a 43-as autóbusz-viszonylat menetrendje: mindkét végállomásról (Búza tér, Déli Ipari Park, Joyson) indul járat 14:07-kor. 

Szabad- és munkaszüneti napokon a Felső-Majláth végállomásról jelenleg 6:58-kor induló 1G-s járat nem közlekedik, helyette 7:00-kor 54-es járat indul. 

"Ez édeskevés..." 

A közösségi média népe természetesen nem rejti véka alá a véleményét a miskolci helyi tönegközlekedésről. "Miért van az, hogy vidékre hamarabb eljutok mint a belvárosból az Avasra? Óránként jön a busz, amit vagy elérek, vagy nem. Reggel csúcsidőben rövid buszok közlekednek, bezzeg hétvégén tudnak csuklós buszt küldeni. És nagyon sok a kimaradó busz - 34-es, 35-ös - reggelente" - fogalmaz a kommentelő.  

Másik hozzászó szerint: "Ezek jelentéktelen változások, bár biztos van néhány ember, akinek fontos. A jelentős, városrészeket összekötő járatokon semmi változás nincs, sőt még a csatlakozásokra sincsenek tekintettel. Nem lenne szabad, hogy bármelyik vonalon óránként indítsanak járatot. Hamarabb el tudok jutni Kazincbarcikára, mint az Avas városközpontból a Ruzsinszőlőbe, ami négy megálló ugyan, de busszal egy óra. Felháborító! " 

"Ha mar "önök kérték", nem lehetne a 35 buszokat lecserélni csuklósra? Csúcsidőben borzasztó, sokszor fel se fér mindenki a járműre" - fogalmaz egy másik hozzászóló.  

"Reggel 7 előtt továbbra is hosszabb kihagyás után majdnem egyszerre jön az 1-es és 54-es busz. Reggel 6-tól fél 7-ig van egy félórás kihagyás. Jobb most sem lett" - írja egy utas  

Olyan is akad, aki így értékel: "Nesze semmi, fogd meg jól! Akinek jó, attól nem sajnálom, de szerintem ez édeskevés..."

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában