2019.08.09. 20:00
Majdnem tragédia lett belőle
Csupán néhány száz méterre állt meg egymástól a két InterCity, az egyik Miskolcról Hatvan felé közlekedett.
Súlyos vasúti veszélyeztetés történt pénteken délután a 80-as vonalon, Hort-Csány állomásnál: majdnem frontálisan ütközött a Hatvanból Nyíregyházára induló, 566-os számú Rózsa InterCity és a Miskolcról Hatvanba tartó 505-ös Borsod IC. Az első hírek szerint a két járat mozdonyai egymástól kevesebb, mint kétszáz méterre álltak meg.
A MÁV közleményében azt írja: eddig tisztázatlan okból Hort-Csány állomáson két InterCity vonatot meg kellett állítani, mintegy 1000 méterre egymástól.
A Hatvan felől Miskolcon át Nyíregyházára tartó Rózsa InterCity lassú sebességgel haladt ki az állomásról, mikor a mozdonyvezető látta, hogy a váltó nem a megfelelő irányba áll, ezért megállította a vonatot. A Miskolc felől Hatvanba tartó Borsod InterCity-t egy kilométerre az állomástól megállították a helyzet tisztázásáig.
A vonatközlekedés Hatvan–Hort-Csány–Vámosgyörk között a rendőrségi vizsgálat idejére szünetel, az utasokat vonatpótló buszok szállítják.
A két IC vonat utasait biztonságosan a Katasztrófavédelem segítségével szállítják át autóbuszokra. A vizsgálatok alapján történik meg a felelősség megállapítása, a baleset körülményeinek tisztázása. A várakozó utasok részére a vonatokon vizet osztanak a vasúttársaság munkatársai. A miskolci vonalon jelentősen megnő az eljutási idő.
Nem az első
Március 1-jén Miskolc közelében történt hasonló esett. Akkor 15 óra 25 perckor egy Kazincbarcika felől érkező személyvonat mozdonyvezetője nem vette figyelembe a vasúti tilos jelzést, s miután a szerelvény megrongálta a vasúti váltót, egy olyan pályaszakaszon közlekedett tovább, ahol szemből érkezett a Miskolcról Kazincbarcika felé haladó személyvonat. A vonatokat végül egymástól mindössze 317 méterre állították meg, nem ütköztek össze, így a szerelvényeken utazó 230 utas sem sérült meg az incidens során . Hogy nem történt tragédia, az Smajda Attila váltókezelő éberségén múlott, aki időben észlelte a bajt, és átállította a váltót. Őt olvasóink hétköznapi hősnek is jelölték.
Az üggyel kapcsolatban Bíber Anett MÁV-szóvivőt kerestük, de nem vette föl a telefonját. Szerettük volna megtudni, mi az oka, hogy ilyen esetek előfordulhatnak, és hogy mennyire lehetnek biztonságban az utasok, ha olykor csak néhány száz méteren múlik a biztonságuk