Sport

2014.04.02. 16:01

Dobogóért a Hungaroringen

Budapest - Május első hétvégéjén ismét WTCC futam Michelisz Norbival a Hungaroringen.

Budapest - Május első hétvégéjén ismét WTCC futam Michelisz Norbival a Hungaroringen.Michelisz Norbert honlapján osztotta meg gondolatait a WTCC néhány nappal ezelőtti valenciai kollektív tesztjéről. Kiderült, hogy Sébastien Loeb közvetlen és szimpatikus figura, a valenciai versenypálya tribünjén előfordult, hogy egymás közelében követték az eseményeket.

- Most már beszéltünk is néhány mondatot, megismert, üdvözölt, érdeklődött. A baj csak az, hogy a jó időjárás mellett ez volt az egyetlen pozitívuma a tesztnek... - nyilatkozta a WTCC magyar pilótája. - Még úgy is nagyon vártam a valenciai kollektív tesztet, hogy tudtam, a korábbiakhoz hasonlóan ezúttal sem ülhetek autóba. A spanyolországi három nap ugyanis tökéletes alkalom volt arra, hogy mindössze három héttel a marokkói idénynyitó előtt felmérjük, hol tart a Honda a két közvetlen riválishoz, a Citroënhez és a Chevrolethez képest. Az első, szerdai napon még csak a JAS Motorsport két autója ment Gabriele Tarquinivel és Tiago Monteiróval. Ekkor még úgy tűnt, minden a legnagyobb rendben van, hiszen megbízhatóan teljesített a gép, gyári csapattársaim gond nélkül rótták a köröket. Én is bizakodó voltam, ugyanis a 2012-es pole pozíciónál öt másodperccel gyorsabb volt a Civic. Másnap aztán sajnos kiderült, a konkurenciával való összevetésben már nem ilyen felhőtlen a helyzet.

Péntek volt mérvadó

Csütörtökön a Chevrolet technikai problémákkal viaskodott, a két autójuk (az olasz ROAL Motorsport és a spanyol Campos Racing egy-egy kocsija) mindössze néhány kör megtétele után mindig vissza is vonult a boksz árnyékába. Az első kijózanító pofonra így sem kellett sokat várni, csak éppen az a Citroën oldaláról érkezett. A francia csapat ezúttal csak egy autóval próbázott, amelyet a második tesztnapon a szezonban várhatóan öt versenyhétvégén elinduló Ma Qing Hua vezetett. A kínai versenyző már a nyolcadik körében 1:36.6 perces időeredményt teljesített, ami közel egy másodperccel gyorsabb volt a szerdai és csütörtöki nap legjobb hondás idejénél.

- Ekkor ugyan már sejtettem, hogy baj lehet, de egyben reménykedtem is a másnapot illetően - tette hozzá a népszerű versenyző. - Az utolsó, pénteki nap volt az igazán mérvadó, mivel ekkor már a Chevyk is hozzávetőleg ugyanannyi időt töltöttek a pályán, mint a másik két márka. Újabb kellemetlen meglepetés volt, hogy Hugo Valente és Tom Chilton lényegében az első számottevő próbálkozásra hasonló teljesítményre volt képes a két Chevrolettel, mint a pályán már két napja tesztelő Monteiro a Hondával – de Tarquini is csak két-három tizedmásodperccel járt előttük. És ha ez még nem lett volna elég, ott volt az aszfalton Sébastien Loeb is a Citroënnel. A francia lényegében másik dimenzióban vezetett, 1:35.6 volt a legjobb ideje. A Honda részéről a három nap alatt Tarquini tudta le a valenciai kört a leggyorsabban, de még az is 1,3 másodperccel lassabb volt Loebnél. Az pedig sok. Nagyon sok. Természetesen eléggé nyomott volt a hangulat a Hondánál az eredmények miatt. Tanácstalanságot éreztem a levegőben. A valenciai pályán a tribünről a teljes nyomvonal tisztán belátható, így kanyarról kanyarra követhettem a kocsi mozgását. Kívülről azt láttam, hogy Tarquini és Monteiro mindent beleadott, szinte kvalifikációs köröket futottak, és az eredmények tekintetében ez nem túl jó hír. Az autó agresszívnak tűnik, ami alapvetően nem baj, de a Citroënhez és a Chevrolethez képest többet mozog a pályán.

"Emészteni kell"

Michelisz szerint a tempóhiányt egyelőre "emészteni kell". Emlékeztetett rá, hogy tavaly a monzai idénynyitó időmérőjén másfél másodperc volt a Chevyk előnye a Hondával szemben, aztán a második versenyhétvégén Marokkóban már Tarquini szerezte meg a pole pozíciót, majd a szlovákiai első futamon összejött a színtiszta hondás dobogó.

- Ha minden jól megy, a Hungaroringig ismét eljuthatunk arra a szintre, hogy hazai pályán a dobogóért küzdjünk, de az is biztos, hogy Marokkóban még szinte lehetetlen lesz megfogni a Citroënt - bizakodott. - Rengeteg munka vár ránk: a Hondára és a JAS Motorsportra éppúgy, mint a Zengő Motorsportra és rám.


WTCC

Április 13.: Marrakech (Marokkó)

Április 20.: Franciaország (Paul Ricard)

Május 4.: Magyarország (Hungaroring)

Május 11.: Szlovákai (Slovakia Ring)

Május 25.: Ausztria (Salzburgring)

Június 8.: Oroszország (Moszkva Raceway)

Június 22.: Belgium (Spa-Franchorchamps)

Augusztus 3.: Argentína (Autodróm Termes de Río Honda)

Szeptember 14.: USA (Sonoma)

Október 12.: Kína (Shanghai)

Október 26.: Japán (Suzuka)

November 16.: Makaó (Makaó)


A magyar "hétvége" programja

Május 2.

10:00-10:30: AutoGP Szabadedzés 1

10:45-11:30: GT Sprint Series Szabadedzés 1

11:45-12:15: Suzuki RCM Cup Szabadedzés 1

12:30-13:00: FIA WTCC Teszt

14:00-14:30: AutoGP Szabadedzés 2

14:45-15:15: Suzuki RCM Cup Szabadedzés 2

15:30-16:15: GT Sprint Series Szabadedzés 2

16:30-16:50: AutoGP Időmérés 1

17:00-17:10: AutoGP Időmérés 2

Május 3.

09:00-09:30: FIA WTCC Szabadedzés 1

09:45-10:15: Suzuki RCM Cup Időmérés

11:10-11:45: AutoGP Verseny 1 (max 35 perc - Álló rajt)

12:00-12:30: FIA WTCC Szabadedzés 2

12:45-13:20: GT Sprint Series Időmérés

13:45-14:15: Suzuki RCM Cup Verseny 1 (max 30 perc - Álló rajt)

14:30-14:50: FIA WTCC IDŐMÉRÉS (Q1)

14:55-15:05: FIA WTCC IDŐMÉRÉS (Q2)

15:10-15:30: FIA WTCC IDŐMÉRÉS (Q3)

16:03-16:43: GT Sprint Series Verseny 1 (max 40 perc - Gördülő rajt)

Május 4.

09:15-09:45: Suzuki RCM Cup Verseny 2 (max 30 perc - Álló rajt)

10:18-10:58: GT Sprint Series Verseny 2 (max 40 perc - Gördülő rajt)

12:15-12:50: AutoGP Verseny 2 (max 35 perc - Álló rajt)

13:35-14:00: ~25 perc - FIA WTCC VERSENY 1 (14 Kör - Álló rajt)

14:35-15:00: ~25 perc - FIA WTCC VERSENY 2 (14 Kör - Álló rajt)


FORMULA.HU/ÉM

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!