2020.12.10. 10:21
Miért elválaszthatatlan a SEO és a felhasználói élmény?
Nagy változásnak néznek elébe a SEO szakemberek 2021-ben, hiszen ekkor vezeti majd be az Oldal Élmény frissítést a Google. Ennek az újításnak az a lényege, hogy végre a felhasználói élmény kerül a keresőóriás rangsorolási tényezői középpontjába.
The words "S E O" on the keyboard - Search Engine Optimization Concept
Jaj lesz annak, aki nem a felhasználókat helyezi a középpontba a SEO során
Zárójelben azért megemlítjük azt, hogy a professzionális SEO ügynökségek alapvetően eddig is a felhasználókat helyezték a középpontba, de hiába való volt az igyekezet, mert a weboldal tulajdonosok mindig hátráltatták ezt az elképzelést a profitorientált hozzáállásuk miatt.
Ez azért lehetett így az elmúlt 10-15 évben, mert a közép-európai régióban a legtöbb webáruház nem gondol abba bele, hogy a felhasználókból él, helyette inkább úgy próbálja meg lehúzni őket, ahogy csak tudja. Ennek elvileg 2021-ben végleg vége lesz az új algoritmussal.
Mi is az a felhasználói élmény, és miért fontos ez a SEO során?
A felhasználói élményre úgy érdemes tekinteni, mint amikor kitakarítunk és kicsinosítunk egy fizikai üzletet, hogy az becsalogassa a vásárlókat. Az online világban is hasonlóképpen érdemes ezt elképzelni, hiszen minél modernebb és gördülékenyebb vásárlási élményt okozunk a látogatóknak, annál több felhasználónk lesz az oldalon.
A SEO során tehát azért fontos a lehető legjobb felhasználói élményt kialakítani az oldalon, hogy elégedettek legyenek a vásárlóink. Így a visszatérő felhasználókból törzsvásárlókat tudunk csinálni, akik akár meg is oszthatják másokkal az oldalunkon tapasztalt élményt. Ez lehet például:
A SEO szakemberek tehát egyaránt ellenőrzik és kijavíttatják a weboldalt üzemeltető IT céggel a technikai, tartalmi és dizájn hibákat egy-egy weboldal vagy webáruház esetében, hogy az a lehető legoptimálisabb formában tudja fogadni és kiszolgálni a látogatókat.
(PR cikk)