2020.09.04. 10:24
Mi is az a keresőoptimalizálás és mi egy SEO-s cég feladata?
Ismerje meg jobban az egyik leghasználtabb marketing eszközt, a keresőoptimalizálást!
SEO Analysis Isometric Composition
Forrás: mokeropt
A keresőoptimalizálás egy marketing eszköz, melynek a célja, hogy az optimalizált oldal könnyen megtalálható legyen a különböző keresőmotorok találati listáján (https://www.google.hu, https://www.bing.com/?cc=hu) azokra a kifejezésekre, kulcsszavakra, melyek jellemzőek az oldalra. Vegyünk egy példát. Egy induló vállalkozás mobiltelefonokat forgalmaz és szeretnék, hogy a felhasználók megtalálják az oldalt a keresőmotorok segítségével, ezért egy keresőoptimalizálással foglalkozó cég segítségét kérik, melyet jellemzően keresőmarketing ügynökségként írnak le (pl. MOKEROPT Zrt.). Egy ilyen SEO-s cég felméri, hogy melyek azok a kifejezések, melyek jellemzőek az oldalra és elkezdik a munkát. Az egyszerűség kedvéért most vegyünk csak egy kifejezést, ami jellemző az oldalra, legyen ez a „mobiltelefon”. A SEO-s cég munkavégzése előtt az induló vállalkozás nem jelent meg a Google találati listáján „mobiltelefon” kifejezésre, azonban három hónapnyi munka után, már 20. volt ezen a listán. Fél év után pedig már az első oldalán volt a találati listán, ami a TOP10-et jelenti. Így Ön már el tudja képzelni, hogy mi is a lényege ennek a folyamatnak. Ahogy írtuk, nem csak egy kifejezésre dolgoznak ezek az ügynökségek, mivel jóval kisebb kattintás számot lehet így elérni.
Mik a feladatai egy keresőoptimalizálást végző cégnek?
A keresőoptimalizálást végző cégnek az a feladata, hogy az oldalra jellemző, releváns kifejezésekre minél jobb pozícióban jelenjen meg az oldal a találati listákon. Természetesen a cél mindig a legelső hely az összes releváns kulcsszóra (ez a cél nagyon ritka esetben fordul elő, mivel a legtöbbször több száz ilyen kifejezés lehetséges). A keresőoptimalizálást három részre lehet bontani, mivel beszélhetünk az oldal forráskódjában történő változtatásokról, amit röviden csak On-Site SEO-nak nevezünk, megszervezhetik, hogy minőségi hivatkozások mutassanak az optimalizált oldalra, amit Off-Site SEO-nak nevezünk és létezik még a tartalommarketing, mely főleg a brandépítésben és a bizalom növelésében nyújt segítséget. Egy profi SEO-val foglalkozó cég mind a három részt egyenlőként kezeli és mindegyiket alkalmazza a munkájuk folyamán. Az On-Site SEO-t sokan másodlagosnak tartják az Off-Site-hoz képest, azonban a forráskód megfelelő optimalizálásával egy olyan alapot lehet a keresőoptimalizálásnak adni, mely után jóval könnyebb lesz dolgozni az oldallal és egyszerűbben lehet elérni az áhított első oldalt, illetve az első helyet.
A MOKEROPT Zrt. segítségével az Ön oldala is sikeres lehet! Jelenjen meg előkelő helyeken a Google találati listáján! Vegye fel a kapcsolatot velük és egy díjmentes konzultáció keretén belül megvitatják a legjobb lehetőségeket!
(PR)