Multimédia

2008.11.21. 13:14

Az amerikaiak felét frusztrálja a technika

<p>Az átlagos felhasználó számára érthetetlenek a tömegesen elterjedt elektronikus eszközök vagy szolgáltatások, derül ki egy vasárnap közzétett felmérésből.</p>

A Pew Research Center kutató- és tanácsadóintézet szerint az amerikai felnőttek 48 százalékának általában szüksége van segítségre új berendezés vagy szolgáltatás üzembe helyezéséhez, például egy személyi számítógép vagy mobiltelefon installálásához, az internetes kapcsolat létrehozásához.

Műszaki problémát 28 százalék képes megoldani maga (a férfiak 39 százaléka, a nők 32 százaléka). Az emberek 38 százaléka az ügyfélszolgálatokat veszi igénybe, 15 százalék barátoktól vagy rokonoktól kér tanácsot, 2 százalék az internetről szerez segítséget. A felnőttek 15 százaléka feladja, és képtelen megoldani a technikai problémát.

Ami a nehéz helyzetek gyakoriságát illeti, az otthoni internet-hozzáféréssel rendelkezők 44 százaléka mondta azt, hogy az előző 12 hónap alatt előfordultak üzemzavarok. A laptop- vagy számítógép-tulajdonosok 39 százaléka, a mobiltelefonosok 29 százaléka számolt be arról, hogy az utóbbi 1 évben voltak műszaki gondjai.

A legkevésbé a mobiltelefonokat tudják rendbe hozni a felhasználók. A mobiltelefonos problémákkal szembesülők 23 százaléka volt képtelen üzemképes állapotba hozni az eszközt.

Azok közül, akiknek a számítógépük mondta fel a szolgálatot, 19 százalék nem tudta maga megoldani a gondot.

A megkérdezettek 48 százalékát bátortalanítja el, hogy mekkora erőfeszítés kell a probléma megoldásához, 40 százalék pedig összezavarodik attól az információtól, amelyet probléma esetén kap.

  • Durván drágulhatnak az LCD-tévék és a laptopok
  • Az iPhone nem érti a brit kiejtést
  • Megszűnik a PC Magazine nyomtatott változata
  • IT/Multimedia
  •  

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!