2010.04.30. 14:21
Csökkent a hazai élelmiszerboltok forgalma
<p>Az elmúlt egy évben 3 százalékkal csökkent az élelmiszerek forgalma Magyarországon, míg az eladások értéke 1 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól - áll a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb felmérésében.</p>
A visszaesés ellenére sajtból, ásványvízbõl, tejfölbõl és étolajból több fogyott idén márciusban, mint egy évvel ezelõtt. Értékben az energia- és sportitalok, valamint a tea eladása nõtt a legnagyobb mértékben.
Értéket tekintve legalább 4 százalékot meghaladó mértékben emelkedett a legnagyobb forgalmú élelmiszerek közül például a margarin, a táblás csokoládé (4-4 százalékkal), a tea (10), a fûszerek (8), valamint az energia- és sportitalok (16) bolti eladása.
Az elmúlt egy évben 16 százalékkal több fogyott sajtból, míg ásványvízbõl 5, tejfölbõl 4, étolajból és túróból pedig 6-6 százalék volt a növekedés.
A sajtnál a vásárlók egy része az olcsóbb termékekre váltott. Amíg ugyanis 16 százalékkal több sajtot adtak el a boltokban egyik évrõl a másikra, addig értékben csak plusz 3 százalékot regisztrált a Nielsen.
Jelentõsen emelkedett a bolti forgalom energia- és sportitalból, mennyiségben 23, értékben 16 százalékkal. Az energia- és sportital éves piacának mérete meghaladja a 12 milliárd forintot.
- Független Hírügynökség -