2024.01.05. 12:15
Ő lett vármegyénk Boldogságóra nagykövete
A programban már több mint 7000 pedagógus vesz részt, közülük választottak ki országosan 30-at, akik nemcsak mindennapi munkájuk során képviselik az egyedülálló élménypedagógia módszert.
Kalózné Gerendai Márta
A Jobb Veled a Világ Alapítvány 10 éve indította útjára a pozitív pszichológia alapjaira épített érzelmi intelligencia fejlesztő Boldogságóra Programját, amely mára közel 1500 óvodában és iskolában a mindennapok fontos része. A programban már több mint 7000 pedagógus vesz részt, közülük választottak ki országosan 30-at, akik nemcsak mindennapi munkájuk során képviselik ezt az egyedülálló élménypedagógia módszert, hanem például szakmai napok szervezésében és műhelymunkákban vesznek részt, a helyi közösséget megszólító programokat szerveznek a Boldogságóra Program témakörei mentén.
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyéből Kalózné Gerendai Márta, a putnoki Péczeli József Általános Iskola és AMI pedagógusa is nagykövetté vált. A Jobb Veled a Világ Alapítvány a jubileumi, 10 éves évfordulóhoz kapcsolódóan létrehozta a Boldogságóra Pedagógus Nagykövet csoportot, amelyben olyan pedagógusok vesznek részt, akik kiemelt szerepet vállalnak a Boldogságóra Program közösségének összetartásában, fejlesztésében és a Program missziójának terjesztésében. Kalózné Gerendai Márta úgy fogalmazott: „Magyar, könyvtár és matematika szakos tanár, drámapedagógus vagyok. Több éve tartok Boldogságóra képzéseket pedagógusoknak, mindamellett, hogy a saját intézményemben folyamatosan szervezek szakmai napokat, hospitálásokat, előadásokat a programmal kapcsolatosan.”
Határon átívelő program
A Jobb Veled A Világ Alapítvány által 10 éve elindított Boldogságóra Programja mára az ország egyik legnagyobb civil szervezésű oktatási kezdeményezése, amely már a határainkon túli magyarlakta területek számos oktatási intézményében is nagy népszerűségnek örvend. Az egyedülálló módszertan mind a tanárok, mind a gyermekek lelki jóllétével foglalkozik, sőt a szülők bevonására is lehetőséget nyújt. Jó kiegészítője lehet az óvodai vagy iskolai munkának, hiszen segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a hagyományos tudásmegosztást és az életben szükséges személyes és szociális kompetenciák fejlesztését összhangba hozzák