Borzasztó

2023.08.23. 17:31

Tréler tarolta le a felüljáró tartógerendáit

Joggal panaszkodnak az autósok, a felüljáró egy sávval keskenyebb lett, ami akadályozza a forgalmat.

Detzky Anna

A sárga vonallal jelölt terelések lassítják a forgalmat

Egy helyi lakos panaszolta az egyik miskolci csoportban a közösségi médiában, hogy a Harsányi úti felüljáró egyik sávja már több mint egy éve le van zárva és ott hagyták a terelést. A felhasználó az iránt érdeklődik, hogy mi miatt zárták le a területet és mikor fogják végre megcsinálni. 

„Tavaly nyáron, amikor lezárták, gondoltam, hogy biztos valami aszfaltozás, vagy korlátjavítás lesz, és csak ideiglenes, de nem, ez azóta ott van úgy hagyva, és semmit nem csináltak vele” – írja. 

A miskolci közlekedési csomópont sorsáról a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs Osztálya nyilatkozott szerkesztőségünknek: 

„A felüljáró egyik szélső sávja nem aszfaltozás miatt lett lezárva. A lezárás oka az, hogy 2022. március 3-án egy munkagépet szállító, túlméretes, nehézgép szállító tréler haladt Miskolc felől az autópálya irányába, amelynek sofőrje figyelmen kívül hagyta a 4,5 méteres magasságkorlátozó közúti jelzőtáblát és a hídnak ütközött” – válaszolta levélben kérdésünkre Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs Osztályának vezetője. „A szállított munkagép a híd 15 tartógerendájából 13-at súlyosan megrongált, gyakorlatilag összetört. A közutakon 4 méter magasság feletti járművek kizárólag útvonal engedély birtokában, csak az előre meghatározott útvonalon közlekedhetnek, de a járműszerelvény nem rendelkezett ilyen engedéllyel.” 

Készülnek a tervek 

A híd átépítésének engedélyeztetése már folyamatban van. 

„A hídon akkor a társaságunk szakemberei azonnali hídvizsgálatot végeztek, majd külső szakértői véleményt készíttettek. Mindezek alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a hídon forgalomkorlátozás bevezetése szükséges a további állagromlás megakadályozása és a forgalom fenntarthatósága érdekében. Egyrészt a három forgalmi sávból a Miskolc központja felé eső sávot le kellett zárni a forgalom elől, másrészt az eredetileg 80 tonna teherbírású hídra a cementgyár irányából 32 tonnás összsúly korlátozó táblát kellett kihelyezni. Harsány irányából 40 tonnás összsúly korlátozást rendeltek el a szakemberek, továbbá mindkét irányból 50 méteres követési távolság táblák is kihelyeztek a teherautók részére. Külső szakértők azt is megállapították, hogy a híd középső, 3-as főút feletti nyílását nem lehet kijavítani, azt teljesen át kell építeni. Ez építési engedély köteles beavatkozás, tervet kell rá készíteni. Jelenleg a terv készítése és engedélyeztetése van folyamatban. A hatóság az építési engedélyt 2023. augusztus 21-én adta ki, ezután a tervező néhány nap alatt befejezi a tervezést. A híd átépítésére a tervek birtokában közbeszerzési eljárás lefolytatása szükséges, ezt követően, a szükséges források rendelkezésre állása esetén kezdődhet majd el az átépítés” – fejtette ki a a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában