2023.03.13. 17:00
Halálos tömegbaleset – mutatjuk, hogyan lehet(ett volna) elkerülni a tragédiát
A miskolci gépjárművezető-oktató arra járt – elárulta, hogyan kell porviharban vezetni.

Fotó: Lakatos Péter/MTI
Tömegbaleset történt szombaton 14 óra 25 perc körül az M1-es autópályán, a fővárosból kifelé vezető oldalon, ahol harminckét személyautó, öt kisteherautó és öt kamion ütközött össze. A balesetben 40 ember sérült meg. Két ember életveszélyes állapotban van, egy pedig elhalálozott. A jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint azonban már 12 óra körül is volt egy baleset a térségben, így tudni lehetett, hogy a porátfúvás miatt járhatatlan az autópálya - derül ki a legfrissebb híradásokból.
Az esetről a miskolci Tóth Tibort kérdeztük, aki negyvenéves oktatói tapasztalattal valamint több ezer kilométernyi országúti vezetési rutinnal rendelkezik és szintén az adott térségben autózott szombaton.
- Ausztriai síelésre tartottunk, amikor az említett térségben mi is észleltük a porátfúvást. Ilyenkor rendkívül fontos a konvojban haladók együttműködési készsége, hiszen a helyes eljárás az, hogy a távolról észlelt problémát - legyen az porátfúvás vagy sűrű ködfolt - sebességcsökkentéssel reagáljuk le - fejtette ki a szakember. Tehát nem félrerántva a kormányt sávot váltunk, esetleg a leállósávban blokkolóra fékezzük az autót, hanem felveszünk egy jól kontrollálható sebességet, aminél, ha muszáj megállni, biztonságos féktávval történhet ez meg. Esetünkben is ez volt: a mintegy 150-200 méteres "vakon vezetés" alatt már 50-60 kilométer/órás sebességgel haladtunk biztonságosan - hangsúlyozom a partnereknek is köszönhetően - erősítette meg Tóth Tibor.