2018.10.01. 08:02
Pályafelújítás: még egy jó ideig maradnak a késések Miskolcon
Miskolc - Gyorsabb és kényelmesebb lesz vonattal közlekedni, csak győzzük kivárni.
Miskolc - Gyorsabb és kényelmesebb lesz vonattal közlekedni, csak győzzük kivárni.
A Budapest-Hatvan-Miskolc vasútvonal felújítása év elején kezdődött, és azóta – különböző szakaszokon – folyamatosan halad a kivitelezés.
– A felújítás jelenlegi üteme november 15-ig, a következő pedig a december 8-i menetrendváltásig tart. A munkálatok továbbra is zajlanak a Rákos–Pécel szakaszon, valamint a gödöllői állomáson, de megkezdődött a munka Aszód és Hatvan között, valamint az aszódi állomáson is – mondta el korábban az Északnak a MÁV-Csoport szóvivője.
Lőcsei Virág hangsúlyozta, mivel a kivitelező több helyszínen dolgozik, a kétvágányú közlekedés nem lehetséges, ezért a vasútvonal átbocsájtó képessége, így a közlekedő vonatok mennyisége is csökken. A távolsági forgalomban az egri és sátoraljaújhelyi járatok nagy része december 8-ig nem közlekedik. Az InterCity vonatok menetrendje is módosult, azok átmenetileg gyorsvonati kocsikat is továbbítanak.
Gyors is meg nem is
– Az InterCity járatok a gyors- és sebesvonatok helyett a Budapest-Keleti–Füzesabony viszonylatban mindenhol megállnak, ezért 19 perccel hosszabb a menetidejük. A még több állomáson megálló, illetve egy-egy szakaszon mindenhol megálló vonatot is helyettesítő Hámor és Vércse InterCity vonatoknál pedig 35, illetve 24 perccel hosszabb az eljutási idő –hangsúlyozta Lőcsei Virág.
A felújítás miatt változott a miskolci 31-es busz menetrendje is: a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. döntése értelmében a járatok az Avas kilátótól úgy indulnak, hogy a vonatok indulása előtt érkezzenek a Tiszai pályaudvarra, az onnan indulók pedig bevárják az IC-vel érkezőket.
Idő, de jobb lesz
A beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízott kommunikációs igazgatója megkeresésünkre úgy reagált, a pályafelújításra már nagy szükség volt, hiszen a szakaszon korábban állandó sebességkorlátozások voltak, aminek következtében a vonalon gyakorivá váltak a pályahibákból adódó késések, és nagy volt a vonal zavarérzékenysége, azaz egy forgalmi hiba esetén hosszú ideig, akár tizenkét órán túl is tartott a menetrendszerű közlekedés helyreállítása.
– A felújítás befejezése után növekszik pálya tengelyterhelése, gyorsabban közlekedhetnek a vonatok, így csökken az utazási idő, az állomások és megállóhelyek korszerűsítésével pedig az utasok komfortérzete is javul – tette hozzá Kiss Boglárka. A NIF közlése szerint, az uniós és hazai forrásokból megvalósuló beruházás 2020-ra készül el teljesen.
ÉM-TÁ
[related-post post_id="3989464"]
[related-post post_id="3952249"]
[related-post post_id="3944873"]
[related-post post_id="3875125"]
[related-post post_id="3635954"]
[related-post post_id="3145487"]