Helyi közélet

2018.09.05. 14:55

Marad a jelenlegi forgalmi rend Miskolcon

Miskolc - Majd 26 ezer gépjármű napi forgalmát kell megfelelően irányítani a csomópontban.

Miskolc - Majd 26 ezer gépjármű napi forgalmát kell megfelelően irányítani a csomópontban.

Felmerül a kérdés, hogy forgalomtechnikai szempontból gondolt-e már arra a Közút, hogy áttervezzék Miskolc legnagyobb kereszteződésének forgalmát akár a jelzőlámpák, akár az útburkolati jelek, sávok újragondolásával.

Kell a zöldhullám

A cég szerint azonban felborulna a jelenlegi, kompromisszumos megoldás. „A 26-os főút hat forgalmi sávos belvárosi szakaszáról beszélünk, pár méterre Miskolc legforgalmasabb, 26-os és 3-as főút Búza téri csomópontjától. Ezen a helyszínen a nagy számú gépjármű és gyalogosforgalom levezetése érdekében kompromisszumra van szükség a zöld idők meghatározása során. A jelzőlámpás csomópont kialakításakor és a 2014-ben történt átépítésekor figyelembe vettük a 3-as és 26-os főutakon a zöldhullám kialakítását, amennyiben bármelyik csomópontnál módosítást hajtunk végre, úgy a korábban kialakított, egységes rendszer felborul, mely további forgalomtorlódást és lassulást jelentene” – írják.

A gyalogátkelő problematikájához a következő tájékoztatást fűzték hozzá: „az érvényben lévő útügyi műszaki leírások alapján a gyalogosoknál általában 1,5 méter/másodperc haladási sebességgel számolva a hat sávon történő áthaladáshoz 12 másodperc idő szükséges.” Ugyanezen előírás szerint „gyalogosok részére a legrövidebb folyamatos zöld jelzés úgy számítandó, hogy a zöld jelzés időtartalma alatt az elsőnek induló gyalogos 1 méter/másodperc sebességgel az átkelőhely 2/3-áig eljuthasson.

A gyalogátkelőhelyen a gyalogosok átkelése biztonságos, a 12 másodperc szabad jelzést 5 másodperc szaggatott zöld jelzés, majd újra 12 másodperces ürítési (együttes piros idő) – összesen 29 másodperc – idő áll rendelkezésre. Az átkelési paramétereket az előzőekben idézett útügyi műszaki előírás szerint megfelelően alakították ki. Az ürítési időt is az említett műszaki előírás szabályozza, annak betartása kötelező”.

Rákérdeztünk arra is, van-e elképzelés, terv a folyamatossá váló dugók oldására, egyáltalán lehet-e ezzel bármit is kezdeni?

Három könnyű sérülés

Mint megtudtuk, a 26-os főút ezen szakaszának átlagos napi forgalomnagysága 25 727 egységjármű/nap. A csomópont baleseti statisztikai nyilvántartása szerint az elmúlt 5 évben 3 könnyű sérüléssel járó koccanásos baleset volt. Gyalogosgázolás és sérülés nem történt. „Figyelembe véve az útkereszteződés gépjármű-, valamint gyalogos forgalomnagyságát, a jelenlegi forgalmi renden változtatni csak egymás rovására lehetne, mely az említett útszakaszon további torlódást jelentene.

A nyáron megtörtént a József Attila utca Gömöri felüljáró – Metro közötti szakasz burkolatának felújítása. A várható torlódások elkerülése érdekében a 304-es és 306-os főutakra próbáltuk ezen útszakasz forgalmát terelni, melynek következtében feltehetően a Búza téri forgalom is időszakosan megnövekedett. Az iskolakezdésre a felújítás befejeződött, így a korábbi forgalomnövekedés várhatóan megszűnik” – tették hozzá a tárasaságnál.


Átültették a vezérlőt

Korábban, a gyalogátkelő kapcsán írt cikkünkre reagálva Sass István, a Közút korábbi dolgozója, jelenleg nyugdíjasa azt írta nekünk, a Szeles és Madarász Viktor utak csomópontja negyedszázada ezzel a programmal működik, megfelelően. Rákérdeztünk most a cégnél, mióta működik a jelenlegi jelzőlámpa-­rendszer a kereszteződésben, szokták-e ezt felülvizsgálni, illetve mikor változtattak rajta utoljára? Válaszként azt kaptuk, hogy a „Szeles-Madarász csomópont 2014-ben újult meg. A felújítás során a már bevált és megszokott 90 másodperces periódusidejű vezérlőprogram lett átültetve az új vezérlőberendezésbe”.


[related-post post_id="3972155"]

[related-post post_id="3947937"]

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában