Helyi közélet

2014.01.21. 15:40

Épül a Miskolcot északról elkerülő út

Miskolc, 2014. január 21., kedd (MTI) - Az enyhe téli időjárásnak köszönhetően nem állt le a Miskolcot északról elkerülő csaknem hat kilométer hosszúságú, kétszer egy nyomsávú út építése. Az Új Széchenyi Terv keretében készülő beruházás várhatóan 2015 tavaszára elkészül - hangzott el a kivitelezés helyszínén tartott sajtótájékoztatón kedden.

Miskolc, 2014. január 21., kedd (MTI) - Az enyhe téli időjárásnak köszönhetően nem állt le a Miskolcot északról elkerülő csaknem hat kilométer hosszúságú, kétszer egy nyomsávú út építése. Az Új Széchenyi Terv keretében készülő beruházás várhatóan 2015 tavaszára elkészül - hangzott el a kivitelezés helyszínén tartott sajtótájékoztatón kedden.

Az új út észak-északkelet irányban kerüli meg a borsodi megyeszékhelyet az M30 autópálya végcsomópontjától a 26-os számú főútig haladva. A kivitelezést nettó csaknem 14 milliárd forintból a KCC 2013 konzorcium végzi. Az úton egy Sajó-híd és négy vasbeton híd is épül.

Az elkerülő út mindamellett, hogy jelentősen mérsékli majd az eddig Miskolcon átmenő forgalmat, elsőfokú árvízvédelmi gátként is szolgál, teljes mértékű védelmet biztosít Arnót és Felsőzsolca részére is.

A Kis-Sajó keleti oldalán, Arnót körül gátrendszer létesül. A Csorba-tó északi sarkától egészen a Sajóig egy 4500 méter hosszú, 120-160 méter széles árvízlevezető árok épül. Külön töltés védi a legmélyebb területet, az M30-as autópálya alatti körforgalmat is, ezzel a 26-os számú főút által bekerített terület teljes mértékben árvízmentes lesz.

A sajtótájékoztatón Demeter Ervin Borsod-Abaúj Zemplén megye kormánymegbízottja és Csöbör Katalin, a térség fideszes országgyűlési képviselője egyaránt hangoztatta: a 2010-es Sajó-völgyi rendkívüli árvizeket követően a kormány döntésére Felsőzsolca és térségének árvízvédelme megoldódott, Felsőzsolcán, Nagycsécsen és Ónodon körtöltés épült, míg a Bódva-völgyében hét tározót létesítettek, az épülő új úttal pedig jószerivel mindez komplexé válik.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. kommunikációs vezetője arról szólt, hogy a munkálatok az enyhe időjárásnak köszönhetően téli csökkentett üzemmódban, de folytatódhatnak. A 3200 méter hosszú arnóti körgát kiépítése jelenleg 70 százalékos, tavaszra, egy esetleges újabb árvíz idejére már kész lesz, biztosítva a térség védelmét.

A Sajó híd építése ütemterv szerint halad, a többi négy hídnál is tart a földmunka és a próbacölöpözés.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában