2012.07.16. 12:42
Jegyzet: Vissza az iskolába!
<em>Úgy tűnik, minden készen áll arra, hogy ezután egyetlen diák se hiányozzon indokolatlanul az iskolából. Szeptembertől megszigorította a kormány a családi pótlék utalásának a szabályait (lógós diákok után nem jár), január 1-jétől pedig akár a rendőrök is visszavihetik az iskolába azt a tanulót, amelyik épp eliszkolt onnan. Az persze már más kérdés, hogy ha szépen beül minden nebuló az iskolapadba, tanul-e ott valamit. Lehet-e tanítani egyáltalán motiválatlan gyerekeket, aki valami rettenetes borzalomként élik meg az iskolai napokat, a tanórákat.</em> <strong>Hegyi Erika jegyzete</strong>
Úgy tűnik, minden készen áll arra, hogy ezután egyetlen diák se hiányozzon indokolatlanul az iskolából. Szeptembertől megszigorította a kormány a családi pótlék utalásának a szabályait (lógós diákok után nem jár), január 1-jétől pedig akár a rendőrök is visszavihetik az iskolába azt a tanulót, amelyik épp eliszkolt onnan. Az persze már más kérdés, hogy ha szépen beül minden nebuló az iskolapadba, tanul-e ott valamit. Lehet-e tanítani egyáltalán motiválatlan gyerekeket, aki valami rettenetes borzalomként élik meg az iskolai napokat, a tanórákat. Hegyi Erika jegyzeteNem kellene-e a jogszabályok mellé már jól bevált programokat is tenni? És nem kellene-e elkezdeni a munkát a bajok gyökerénél, a családoknál? Pedagógusok és polgármesterek is mondják, hogy vannak már működő, bizonyítottan jó módszerek. És ha nekik sikerült, miért ne sikerülhetne máshol is. Bár a statisztikák szerint megyénkben a legtöbb a lógós diákok száma, de mégis vannak olyan kistelepülések, ahol sikerült megállítani a tömeges hiányzást. Nem lenne jó megkérdezni őket, hogyan csinálták? Vagy sokan attól félnek, hogy az új módszerek több figyelmet és több pénzt igényelnek? Talán megérné a befektetést.
- Hegyi Erika -