Helyi közélet

2012.04.27. 10:03

Szívesen utaznak a hibrid autóbusszal a miskolciak

Miskolc - Volvo 7700 Hybrid típusú autóbusz tesztelése kezdődött meg Miskolcon 2012. április 2-től. A járművön elhelyezett kérdőívek segítségével utasainkat is megkérdeztük a járműről. A megkérdezettek 81%-a szívesen utazik a hibriddel.

Miskolc - Volvo 7700 Hybrid típusú autóbusz tesztelése kezdődött meg Miskolcon 2012. április 2-től. A járművön elhelyezett kérdőívek segítségével utasainkat is megkérdeztük a járműről. A megkérdezettek 81%-a szívesen utazik a hibriddel.

Az MVK Zrt. három éven keresztül fogja üzemeltetni a VOLVO Hungária Kft. hibrid autóbuszát, melynek célja, hogy a társaság üzemi körülmények között gyűjtsön tapasztalatokat a hibrid technológia üzemeltetési és forgalmi tulajdonságairól. A jármű menetrend szerinti járatként a 3A-s, 8-as, 11-es, 24-es, 29-es és 21-es viszonylatokon közlekedett eddig. Utasaink összességében elégedettek a hibrid járművel, leginkább a jármű külső megjelenése és a felszállási körülmények nyerték el tetszésüket, de nagy sikere a járműnek az is, hogy sokkal csendesebb a megszokottnál.

Üzemeltetői oldalról értékelve elmondhatjuk, hogy az alacsonypadlós kivitelű, szóló autóbusz külső megjelenése mindenben megfelel a mai kor követelményeinek. Igényes kidolgozású, szép formavilágú a karosszéria. A világító és jelző berendezései esztétikusak, jól illenek az autóbuszhoz. A dízelmotor teljesítménye jó, a tesztelés során megfelelő gyorsítást, motorfékezésen alapuló lassítást tesz lehetővé. Az utastérben található nagyméretű ablakok lehetővé teszik a természetes szellőzést is. A három, normál méretű utastéri ajtó pedig megfelelően biztosítja az utasok le- és felszállását.

A tesztelési időszak alatt ez idáig szerzett tapasztalatok alapján elmondható, hogy az autóbusz kormányzása átlagon felüli. Ennek oka, hogy a mellső kerekek nagymértékben mindkét oldalirányban elfordíthatóak, ezáltal a jármű képes az eddig ismert típusoktól eltérően, jóval kisebb fordulókörben megfordulni. A gyakorlati tapasztalatok alapján kijelenthetjük, hogy a jármű fékrendszere mind üres, mind utas-terhelt állapotban „utasbarát” fékezést tesz lehetővé, akár üzemi, akár intenzív fékezés esetén is. A jármű fogyasztását tekintve a márciusi tankolási eredményekkel összehasonlítva 25 %-os megtakarítás volt tapasztalható.

Járművezetőink beszámolói alapján az autóbusz vezetéstechnikája különbözik az eddig megszokott – dízelmotorral szerelt – általunk tesztelt autóbuszok vezetéstechnikájától. Elinduláskor villanymotor mozgatja az autóbuszt, 20 km/h sebesség elérése után pedig beindul a dízelmotor, így például, ha egy megállóhely után 100-150 m távolságra található forgalomirányító jelzőlámpa tilos jelzést mutat, ebben az esetben a villanymotor hajtotta jármű környezetkímélő üzemmódban halad a kereszteződésig.


Miskolc - Volvo 7700 Hybrid jelzésű csodamasinát tesztel az MVK Zrt három éven keresztül a borsodi megyeszékhelyen.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában