2010.07.11. 10:49
Ezt tapasztaltuk az Ikarus teszten
<p>Miskolc - Ezen a héten keddtől péntekig tekinthette meg az utazóközönség az új Ikarus V134 típusú, városi, szóló, alacsonypadlós autóbuszt. A járművet az MVK Zrt. a 29-es valamint 3A-s viszonylatokon tesztelte.</p>
Az utasoknak alapjában véve tetszett az új magyar busz, ám minden nem lehet tökéletes. A jelző berendezések kapcsolója olyannyira érzékeny, hogy ha valaki elmegy mellette és véletlen hozzáér, azt is jelzi a sofőrnél. Ebből aztán többször adódott kellemetlenség a teszt során. Az idősebbeknek a magas dobogók sem nyerték el a tetszésüket. A buszba ugyan nem szereltek légkondícionáló berendezést, viszont enyhítették ezt a hiányosságot a nagy méretű nyitható ablakokkal. A tapasztalat azt mutatja, a szellőzés megfelelő, még a kánikulában is.
Több utas csodálkozva nézte a hatalmas méretű motorsátrat is, nem tudták mire fell kell ebbe ekkora. A gyártó magyarázata erre az előző típusoknál az volt, hogy így könnyebben szervizelhető, beszerelhető a motor, valamint akármilyen típusú és méretű motor belefér egy ekkora sátorba. Vízszintes kapaszkodókat csak az ajtók fölött és a babakocsitárolónál találunk. Ez a miskolci buszok viszonylatában kevésnek tűnhet, de ez a pontja az a busznak, amit a megrendelő maga mond meg, hova is kerüljön kapaszkodó.
Az ülések a Neoplanokban már megszokott STER gyártmányú utasülés, panasz nem volt rá. A tesztbuszra nem csak a külső és belső információs táblát töltötték fel megállókkal végállomásokkal, hanem működött az audió utastájékoztató berendezés is. A teszt alatt dolgozó járművezetők elégedettek voltak az új Ikarussal. Elmondásuk alapján a busz jól gyorsul, könnyen irányítható (már amennyire ezt a 13,4 métere engedi), kényelmes dolgozni vele.
- Stefán Péter -