Autó

2021.06.10. 09:00

Hét rossz vezetési szokás

Ezek a rosszul rögzült dolgok azok, amikkel árthatunk az autónknak.

Forrás: Shutterstock

Fotó: Shutterstock

Bár sokan tartják magukat jó autóvezetőnek, tökéletes sofőr nem létezik. Mindannyiunknak vannak olyan vezetési szokásai, amelyeken lehet csiszolni. A flottakezelésben piacvezető Lease­Plan összegyűjtötte a hét leggyakoribb káros vezetési szokást.

Kátyú és fekvőrendőr

Kerüljük a kátyúkat! A hibás útszakaszok komoly műszaki problémához is vezethetnek. Kátyúba hajtás során a gumiabroncs szenvedi el a legtöbb kárt, azonban egy mély vagy éles peremű úthiba meghibásodást okozhat akár a kormányműben, a felfüggesztésben és a kerékbeállításokban is, ezért nagyon figyeljünk, és tudatosan kerüljük ki az úttesten keletkezett gödröket.

Óvatosan a fekvőrendőrökkel! Hasonlóan ahhoz, amikor nagy sebességgel hajtunk át egy kátyún, a fekvőrendőrökön való túl gyors áthaladás is veszélyeztetheti az autó műszaki állapotát. Különösen, ha az autó kasztnija alacsony fekvésű, így ugyanis nekiütközünk egy fekvőrendőrnek, behorpadhat a lökhárító, vagy megsérülhetnek a futómű alkatrészei.

Sose feledkezzünk meg a kézifékről! Függetlenül attól, hogy kézi- vagy automata váltós autónk van, a terep pedig dombos-e vagy sík, minden parkoláskor használjuk a kézi-, azaz a rögzítőféket. Noha a sebességváltó megakadályozhatja a jármű elgurulását parkolásnál, a rögzítőfék az egyetlen olyan alkatrész, amelyet valóban arra terveztek, hogy fixen tartsa az autó kerekeit. Ha nem húzzuk be a kéziféket, az egyrészt megterheli, másrészt koptatja az autó alkatrészeit.

Hibát jelez

Álló helyzetből indítsunk előretolatás után! A sebességváltót nem úgy alakították ki, hogy egyszerre állítsa le az autót és váltson sebességfokozatot, így sérülhet a sebváltó működése.

Ne hagyjuk figyelmen kívül a műszerfal jelzéseit! Ha nem foglalkozunk a jelzésekkel, akkor saját és utasaink biztonságát veszélyeztethetjük, elakadhatunk az úton, és sokkal költségesebb javítások elé nézhetünk, mintha a felvillanást követően foglalkoztunk volna a jelzett hibával.

Szakaszosan fékezzünk!

Ne várjuk meg, hogy teljesen kiürüljön a tank! A benzin hűtőfolyadékként működhet az üzemanyagrendszerben, és ha túl kevés benzin van a tartályban, az alkatrészek túlmelegedhetnek és meghibásodhatnak. A katalizátor, a szivattyú és a teljes rendszer roncsolódhat, főleg, ha teljesen elfogy a benzin.

Ne nyomjuk folyamatosan a fékpedált, mert ez a fékek túlmelegedéséhez vezethet, amelyek ilyenkor elveszítik fékezőerejük egy részét, ez pedig megnehezíti a gyors és biztonságos megállást, amikor szükség lenne rá.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában