Anno 1979-ben írtuk

2019.12.23. 07:30

A magyar kirakat azt is tükrözi, hogy hol tartunk

A magyar nők szépek, viszont a hazai divatnak sajátos arculata van.

Követésre érdemes példa a magyar divatvilágból, napjainkból

Forrás: AFP

Fotó: AFP

A magyar divat van terítéken az Észak-Magyarország 1979. december 24-i számában, ezzel a hangulatos bevezetéssel indítva a témát: „mondják, a francia nő bájos, az angol elegáns, a német nagydarab, a magyar pedig szép. S mindenki tudja, a szépség önmagáért beszél. Nincs szüksége arra, mint szegény Raquel Welchnek, hogy Loris Azzaro szalonjában készíttessen 15 000 frankért raffinált szabású toalettet. Éppen ezért jobban teszi a magyar asszony, ha természetesen, egyszerűen öltözködik. A hazai divat sajátos arculatát ismerve, nyugodt lélekkel ajánlhatjuk a huszonharmadik üzletben lelt, csoda szép téglavörös ruhához a majdnem vörös, lila cipőt.”

És, hogyan öltözködnek valójában a magyarok? Erről Légrádi Netti, a Debreceni Ruhagyár művészeti vezetője beszél, kritikusan. „Nem mi diktáljuk a világdivatot. Annak is örülnénk, ha napra készen követhetnénk az európai irányzatot. „Széteső” anyagajánlatból nehéz egy ország karakterisztikus öltözködési stílusát kialakítani, pedig jól informált, képzett szakemberekben nem szűkölködünk. Sajnos, hiányzik a divatipar egyes szakmáinak az összhangja, és ezt a magyar kirakat is tükrözi.”

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában