2009.04.17. 20:01
Felemás a 2008-as reklámtorta
<p>Az országos televíziócsatornáknak 71,5 milliárd, a rádióknak pedig 7 milliárd forintos reklámbevételük volt 2008-ban - összesítette az adatokat az Ernst&Young. Az értékeléshez 31 tévés és négy rádiós műsorszolgáltató küldte be az adatokat.</p>
Felemás a kép a tavalyi reklámbevételeket illetően - mondta pénteki sajtótájékoztatóján Málnay B. Levente, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke. A televíziós reklámpiac 2 százalékkal növekedett, a bevétel 71,5 milliárd forint volt. Ezzel szemben a rádiós piacon 7 százalékos csökkenést mértek, itt valamivel több mint 7 milliárd forintot kaptak az adók. Utóbbi értéket befolyásolja, hogy a Magyar Rádió eddig egyik évben sem szolgáltatott adatot.
Az Ernst&Young negyedik éve publikálja az elektronikus média reklámtortáját. Ebbe csak a tiszta árbevételt számolják, az emelt díjas telefonokat és SMS-eket nem. A műsorszolgáltatók évről évre elküldhetik adataikat, amelyet a felhasználás után megsemmisítenek.