Életstílus

2012.09.05. 19:25

GfK Hungária: a vörösbor a kedvenc, de egyre népszerűbb a rozé is

Budapest, 2012. szeptember 5., szerda (MTI) - A háztartások kétharmada vásárolt bort valamilyen rendszerességgel tavaly, a többség a vörös fajtát részesíti előnyben, s egyre többen fedezik fel a rozét; ötből három palack bor hipermarketben, diszkontban kerül a bevásárlókosárba - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet szerdán.

Budapest, 2012. szeptember 5., szerda (MTI) - A háztartások kétharmada vásárolt bort valamilyen rendszerességgel tavaly, a többség a vörös fajtát részesíti előnyben, s egyre többen fedezik fel a rozét; ötből három palack bor hipermarketben, diszkontban kerül a bevásárlókosárba - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet szerdán.

A bort kifejezetten kedvelő magyarok aránya a GfK felmérése szerint ma már eléri a 37 százalékot, míg 20 évvel ezelőtt még csak 25 százalék volt - derül ki a GfK Hungária Étkezési szokások felmérésének 2012. évi adataiból. Míg 2006-ban a magyar háztartások fele, 2011-ben már közel kétharmada vásárolt bort valamilyen rendszerességgel.

A magyarok döntően a vörösborokat kedvelik, a fehérborok részesedése enyhén csökkenő tendenciát mutat, a rozé népszerűsége ugyanakkor egyre nő, bár a teljes forgalomból csak kis részarányt képvisel (értékben 8, mennyiségben 6 százalék).

Az édes borok még mindig jelentős részarányt képviselnek a teljes megvásárolt mennyiségből, de némileg csökkenő tendencia figyelhető meg. A száraz és félszáraz borfajták részesedése mennyiségben ugyan nem emelkedik, ám értékben - a magasabb árak miatt - folyamatosan növekszik.

A háztartások havonta vásárolnak bort, és egy-egy ilyen alkalommal 2-2,5 liter, 3-4 palack bor kerül a kosarakba. A kereskedelmi forgalomba kerülő borok háromötödét a hipermarketekben és a diszkontokban értékesítik.

A hipermarketekben és a diszkontok átlagárainak különbségét jól mutatja, hogy mennyiségben a diszkontok, értékben a hipermarketek tudják a legnagyobb részt kihasítani a borpiacból.

A nemek között jelentős különbség figyelhető meg - minden második férfi nyilatkozott úgy, hogy különösen szívesen iszik bort, míg a hölgyeknél ez az arány csak 23 százalék -, az életkor, a végzettség, vagy a jövedelmi státusz ugyanakkor a bor kedveltségét nem különösebben befolyásolja.

Vella Rita, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója szerint a borfogyasztásra kevésbé jellemző a szezonalitás, mint a sörfogyasztásra, a decemberi (karácsonyi) időszakban, az ünnepek idején tapasztalható némi kiugrás, a fehérborokból a nyári "fröccs" időszakban" fogy kicsit több az átlagosnál.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!