DVTK Jegesmedvék: Több ezer kilométeres út a három győzelemért

Miskolc - Három romániai mérkőzés vár a DVTK Jegesmedvék Mol ligás jégkorongozóira.A piros-fehérek – helyi idő szerint – pénteken 18 órától a Dunarea Galati, vasárnap 18 óra 30 perctől az ASC Corona Brasov, hétfőn pedig 19.00 órától a Sport Club Csíkszereda vendégeként lépnek jégre.

Tizenhat óra

A Macikra, amint azt Nagy Ádám csapatvezető a klub sajtótájékoztatóján elmondta, „soha” véget nem érő utazás vár.

– A Dunaújvárosi Acélbikák elleni, hazai környezetben vívott Magyar Kupa-meccsünk után megvacsoráztak a fiúk, majd buszra szálltak, és az éjszakát a társasgépkocsiban töltötték el. A nem kevesebb mint tizenhat órás karikázás nem a legkellemesebb túránkat adta, de ilyen a profik élete. Ilyen utazás alatt van, aki tud aludni, van, aki nem nagyon. Mit lehet csinálni? Zenét hallgatni, a telefonon játszani, filmet nézni… A galaci összecsapást követően az együttes nyomban Csíkszeredára teszi át székhelyét, és nemcsak a szállása lesz ott, hanem edzéseit is a székelyföldi városban tartja. A fiúk a csíki városból mennek Brassóba, majd térnek vissza bázisukra, hiszen hétfőn este ezen a településen ér véget a kirándulásuk, hogy kedden hajnalban vagy reggel érkezzenek haza.

Szóval szűk hat nap, négy mérkőzés, vagy kétezer kilométer…

Arra a kérdésre, hogy mit csinál az élsportoló háromnegyed napig egy buszon, Magosi Bálint, a piros-fehérek válogatott támadója így beszélt:

– Én személy szerint csak azt érzékelem, hogy megyünk és megyünk, meg újra megyünk. Nincs autópálya, ezért lassú a haladás, az egészet egyszerűen mentálisan és fizikálisan át kell vészelni.

Csomagban

A túráról egy csomagban mondta el véleményét Douglas Bradley, a DVTK Jegesmedvék vezetőedzője:

– Idegenben mindig nehezebb helytállni, mint itthon, ráadásul a hosszú utazások nagyon megnehezítik a dolgunkat. Ellenfeleinket jól ismerjük: a galaciakkal eddig háromszor, a brassóiakkal már kétszer, a csíkszeredaiakkal pedig egyszer mértük össze tudásunkat. Vagyis nagyjából tudjuk, hogy mire számíthatunk, ennek jegyében mondom: több helyzetet kell kialakítanunk, mint eddig, és ezeket minél jobban akarjuk kihasználni – csak így lehetünk sikeresek. A brassói csapat az egyik legjobb a mezőnyben: remek kapusa van, és néhány, ligaszinten is kiemelkedő támadóval rendelkezik. Az erőviszonyokról sokat elmond, hogy legutóbb 1-0-ra nyertünk nálunk, de a pontok sorsa bármelyik oldalra eldőlhetett volna. Itthon nagy arányban, 7-1-re győztünk velük szemben, de csak a második és harmadik harmadban, amikor elfáradtak, tudtuk megtörni őket. A Csíkszereda lépésről lépésre halad előre, néhány játékost kicserélt, de őket csak az első két fellépésünk után fogom górcső alá venni, játékukat kielemezni és ellenük a fiúkat felkészíteni. A csíkiek egyébként abból a szempontból is kellemetlenek, hogy sok szurkolójuk van, ők pedig olyan hangosak, mint a mi híveink.

Fejben dől majd el

A romániai találkozókról kifejtette véleményét Magosi Bálint is:

– Kilenc ponttal akarunk hazatérni, és ezért a termésért mindent megteszünk. Eredményességünk, ez meggyőződésem, fejben dől majd el. Amennyiben betartjuk a taktikát, nem fogunk egyénieskedni, saját, többnyire eredményes rendszerünktől eltérni, akkor nem félek, hozni fogjuk a maximumot.