2018.03.20. 12:35
Mitsubishi Eclipse Cross - Fordulópont
2018 új mérföldkövet jelent a Mitsubishi számára a teljesen új fejlesztésű Eclipse Cross kompakt SUV Coupé megjelenésének köszönhetően.
2018 új mérföldkövet jelent a Mitsubishi számára a teljesen új fejlesztésű Eclipse Cross kompakt SUV Coupé megjelenésének köszönhetően.
Az új generációs Mitsubishi járművek első képviselőjeként az Eclipse Cross alapjában értelmezi és pozícionálja újra a márkát Európa SUV gyártójaként.
Az Eclipse Cross új irányt mutat a márka számára, öt fontos alappillérre építkezve:
A dinamikus megjelenésű és hasonló menettulajdonságokkal rendelkező SUV Coupé elsőként mutatja meg a Mitsubishi új formanyelvét, miközben számos innovatív felszereltséget elsőként tesz elérhetővé a szegmensben.
Az Eclipse Cross a Mitsubishi jelenlegi kínálatához csatlakozik - az ASX és az Outlander közötti rést kitöltve -, de más nyelvet beszélve: a kupészerű SUV éles vonalaival, kézműves japán minőségével, kivételes menettulajdonságaival, okos megoldásaival és innovatív felszereltségeivel kibővíti a Mitsubishi Motors célközönségét, új ügyfelek meghódítását lehetővé téve.
… a folyamatosan növekvő globális SUV piacon, amely a teljes piac mintegy 25 százalékát teszi ki, és amiből a kompakt kategória örvend a legnagyobb népszerűségnek.
Az új célok a választott néven is tetten érhetőek, amely nem egy furcsa betűösszetétel, hanem ezúttal igazi név, az MMC két világának érzelmes összekötése:
Formába öntött dinamizmus
Az "egy méret mindenkinek" korszakának vége, az ügyfelek már olyan dolgokat keresnek, amelyek tükrözik a személyiségüket, legyen szó ruhákról, autókról, termékformákról vagy bármi másról. Az MMC a trendet követve érzelmes formanyelvet kínál az elismert műszaki tartalom mellé.
… Az erőteljesen kifejező ’DYNAMIC SHIELD’ vizuális személyiség-koncepció következő evolúciós foka, amelynél a ködlámpák és az irányjelzők alacsonyabban helyezkednek el vaskosabb foglalatban, miközben a LED-es főfényszóró és a nappali menetfény egysége magasabbra került.
Kimagasló japán szakmaiság
Hogy még inkább alátámasszák a márka új pozícionálását, az MMC formatervezői az összes jövőbeli termék észlelt minőségének szintjét jelentősen fokozzák. Az Eclipse Cross által megkezdett új irányzatnál mindez az anyagok, a textúrák, a színek, a burkolatok, stb. szintjén is tetten érhető, és a kimagasló japán szakmaiság koncepcióját tükrözi, az évszázados ‘Maison Japonaise de Qualité’ jegyében.
Horizontális kialakítás
További újdonságként az Eclipse Cross magával hozza az MMC Design új műszerfal-kialakítását, amelyben az elrendezést a horizontális tengely határozza meg, az információs (tengely felett) és a működtetési (tengely alatt) funkciókat szétválasztva.
Csúcstechnika
Kihasználva a mai mobil készülékek behálózott kényelmét, az Eclipse Cross látványos technológiai megoldások széles választékát nyújtja (az elérhetőség piac és modellfüggő) – az MMC első ennyire jól felszerelhető modelljeként.
A vezető használhatja Siri*1-t az SDA érintőképernyőjéről, hogy közlekedési viszonyok tekintetében is optimalizált útbaigazítást kapjon, telefonáljon, hozzáférjen a szöveges üzenetekhez, zenét hallgathasson, úgy, hogy közben továbbra is az útra koncentrálhat. Az SDA támogatja az Android AutoTM*2 szabványt is, amely lehetővé teszi a Google MapsTM,*2, a Google PlayTM*2 zene és további alkalmazások használatát.
A Touchpad vezérlő elhelyezése a középkonzolon lehetővé teszi a vezető számára, hogy az SDA-t könnyen, helyváltoztatás nélkül használhassa.
- Sebesség
- Távolságtartó tempomat (ACC) adatai
- Ráfutásos ütközésre figyelmeztetés (FCM)
- Állítható sebességhatároló (ASL)
- Sávváltás-figyelmeztető (LDW)
- Tempomat
- Váltási segítség
- Biztonsági öv figyelmeztetés
- Ajtónyitásra való figyelmeztetés
- Navigációs nyilak (kanyarról kanyarra)
Okos hétköznapok
Kompakt, divatos méreteivel az Eclipse Cross szellős és tágas belső teret biztosít az utasok számára.
A 2670 mm-es tengelytávból, a 4405 mm-es teljes hosszúságból és az 1805 mm-es szélességből eredően otthonos tér veszi körül az utazókat, többek között az alacsony műszerfalnak és az állítható ülésmagasságnak is köszönhetően.
Az Eclipse Cross csomagtartója a 60:40-es arányban dönthető, csúsztatható és állítható támlaszögű hátsó üléssorral maximális használhatóságot biztosít a SUV kupés megjelenés feláldozása nélkül. Miközben a hátsó utasoknak bőséges lábteret kínál (200 mm-es állíthatósággal), a személyre szabott ülésbeállítást is elősegíti (például a 16-32°-ban és 8 fokozatban állítható döntéssel), és a hátrafelé erőteljesen lejtő tetővonal ellenére bőven mért fejteret is nyújt a modell.
A hajtáslánc
Ha a forma funkciót követ, akkor ezt a funkciót nem szabad feláldozni az öncélú látványosságok oltárán. Az Eclipse Cross esetében az MMC mérnökei a SUV Coupé-t felruházták olyan menettulajdonságokkal, amelyek valóban méltóak egy kupéhoz:
Szofisztikált futómű: az Eclipse Cross’ első és hátsó lengéscsillapítói különösen gyorsan reagáló szelepeket használnak, amely javítja a lengéscsillapítást, a rugók kialakítása pedig fokozza a berugózási stabilitást. A vékonyabb, módosított szögben álló gátlóknak köszönhetően a hirtelen teherváltásokra is kiegyenlítettebben reagál a futómű, miközben javul az egyenesfutás és a kormányzás közvetlensége.
Továbbá az Eclipse Cross S-AWC rendszere három vezetési üzemmóddal rendelkezik, amelyet a középkonzolon található üzemmód-választó segítségével lehet állítani:
Piactól és modellváltozattól függően az Eclipse Cross elérhető elsőkerékhajtással is.
Továbbá a szolenoid-olajpumpa lágy motorindítást tesz lehetővé az automatikus start-stop funkciót követően, amely hozzájárul a jobb üzemanyag-fogyasztáshoz.
Biztonsági paletta
A piaci igényeket követve az Eclipse Cross az MMC legfrissebb vezetési segédrendszer-arzenáljával felszerelve érkezik (az elérhetőség piac és modellfüggő). A rendszerek a különböző féle érzékelők teljes autót behálózó információira támaszkodva előre jelzik a balesetveszélyt, és segíti a vezetőt annak elkerülésében:
Elektronikus kézifék automatikus rögzítéssel: aktivált funkció esetén az autó álló helyzetben marad a fékpedál felengedésekor is. A rögzítést a rendszer automatikusan oldja, ha a vezető lenyomja a gázpedált.
http://www.mitsubishimiskolc.hu/
- PR cikk -