tanév vége

2020.06.11. 14:00

Online félév, valódi jegyekkel

Különleges tanév zárul hamarosan, de a diákok nem maradhatnak osztályzatok nélkül.

Hegyi Erika

Fotó: Ádám János

Lassan vége a tanévnek, van olyan iskola, ahol már az osztályozókonferenciát is megtartották. De mi alapján kapnak az idén év végi osztályzatot a diákok? Hiszen március közepétől digitális tanrendre álltak át, a szokványos dolgozatírásra vagy felelésre nem volt lehetőség. Több intézményben érdeklődve megtudtuk, a pedagógusok találékonyak voltak.

Ki jobban, ki rosszabbul

A Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskolában Nagy Attila igazgató az Észak-Magyarországnak elmondta, náluk a digitális átállás, amint szükség volt rá, azonnal megtörtént. Hétfőn már meg is tartották az osztályozókonferenciát, amelyen kiderült, minden diákjuk értékelhető. A lemaradóknak felzárkóztató foglalkozásokat szerveztek.

– A lemaradók négyen-öten lehettek. Ők valószínűleg egyedül voltak otthon napközben az elmúlt hónapokban, és nem tudtak önállóan dolgozni. Az informatikai eszközök hiánya nem okozhatott gondot, akinek szüksége volt rá, annak segítettünk laptoppal, tablettel. A célunk az volt, hogy év végén minden gyerek teljesítménye értékelhető legyen. Az osztályzatokat online tesztek megoldásával és online feleléssel szerezték a diákok, és a beadandó projektmunkák szintén jegyeket értek. Ez utóbbi a nagyobbaknál működött – sorolta az iskolaigazgató.

Hozzátette: az otthoni munka esetében felmerülhet, hogy a gyerekek nem önállóan oldották meg a feladatokat, de a pedagógusok nem csak az elmúlt három hónap eredményét vették figyelembe. Egyes diákok a digitális tanrendben sokkal jobb jegyeket szereztek, mások rosszabbul teljesítettek. Számukra valószínűleg a digitális tanulás ilyen hosszú ideig nem volt megfelelő, mondta az igazgató.

Korábban működött digitális középiskola az edelényi Szent János Görögkatolikus Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégiumban. Ez később esti tagozatra változott, de az intézmény már rendelkezett a megfelelő digitális eszközökkel és szakértelemmel az online tanításban, jelezte Flaskó Attiláné iskolaigazgató.

Lehetett javítani

A már jól bevált oktatási portált használták, és online tananyaguk is volt. A tanárok csoportos, online tanórákat is tartottak.

– A számonkérés legkülönbözőbb formáit tudtuk alkalmazni. A megoldandó tesztek idejét, időtartamát is meg tudjuk határozni. Így megoldásuk közben csekély idő volt arra, hogy a diák esetleg információkat keresgessen a tankönyvében, vagy segítséget kérjen valakitől. A pedagógusok ismerik a tanítványaikat, tudják, hogy kitől mi a reális teljesítmény. A tapasztalatunk egyébként az, hogy minden tanulónk a saját teljesítményét hozta a digitális tanrend alatt is. A felzárkóztatás igény szerint történt, vagy aki javítani szeretett volna, kis csoportos foglalkozások keretében még bővíthette az ismereteit – hangsúlyozta az igazgató.

Felzárkóztatás

A Tokaji Mezőgazdasági Szakgimnázium és Szakközépiskolában Kecskés János igazgatótól megtudtuk, diákjaik főleg beadandó projektmunkákkal, házi feladatokkal szereztek osztályzatokat. Akik lemaradtak a tananyagban, június 2-ától behívták az iskolába, és jelenleg is folyik a felzárkóztatásuk, számonkérésük. Körülbelül 20 tanulóról van szó. Mivel a diákok egy része nehéz családi körülmények között él, problémát jelentett számukra a digitális oktatás. Eszközöket biztosított az iskola, de internetelérhetősége nem volt mindenkinek. Ők postai úton kapták meg a tananyagot, és az ahhoz kapcsolódó feladatokat.

Az igazgató szerint a szerzett jegyek a tanulók reális tudását tükrözik majd.

(A borítóképen: A közelgő szünidő kezdetét jelző első betűk a Miskolci Szabó Lőrinc Általános Iskola tábláján. A képen balról: Thúry-Bajai Tamásné tanító és Lengyel Zsuzsanna igazgatóhelyettes)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!