2024.02.04. 11:30
Hétfőtől bekeményít a Miskolci Önkormányzati Rendészet
Miskolc - Elfogyott a türelem, már súlyosan büntetnek a Dayka-átkötés környékén.
Errefelé számíthatnak az autósok súlyos büntetésre
Forrás: Miör
Tájékoztatjuk a tisztelt autósokat, hogy a Rácz György – Petőfi Sándor – Bartók Béla tér utcák érintettségében forgalmirend-változás történt
- tette közzé a Miskolci Önkormányzati Rendészet.
Míg a Petőfi uta Rácz Gy. és Dayka G. utcák közötti szakaszán a gépjárművel történő közlekedés (átmenő- vagy célforgalommal) engedélyhez kötött, addig a Bartók B. tér Rácz Gy. utca folytatásának a Szinva-lefedésen átvezető szakaszán a gépjárművel történő behajtás (áthajtás) nem engedélyezett.
Pénzbírság és büntetőpont
"A szabályozás bevezetésével munkatársaink megkezdték a helyszíni ellenőrzéseket, melynek során számos esetben kellett felhívni a gépjárművezetők figyelmét a közlekedési szabályok betartására.
2024. február 5-től, hétfőtől ezeken az útszakaszon fokozott ellenőrzésre kell számítani, ahol a szabályszegő autósokkal szemben a közterület-felügyelők a 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet 6. melléklete alapján 39 ezer forint helyszíni bírságot szabhatnak ki, valamint a közúti közlekedési előéleti pontrendszerről szóló 2000. évi CXXVIII. törvény végrehajtásáról szóló 36/2000. (XII. 23.) Kormányrendelet értelmében 4 előéleti pont kiszabásával élhetnek."
Balra kanyarodás megtiltva a Dayka-átkötésnél (2024.01.16.)
Fotók: Bujdos TiborDayka-átkötés 2023.12.12.
Fotók: Ádám JánosA Petőfi és a Dayka Gábor utcák kereszteződése Miskolcon
Fotók: Bujdos TiborÉpítkezés a Dayka-átkötésnél 2023.11.27.
Fotók: Bujdos TiborKiverte a biztosítékot
A Dayka-átkötés kapcsán bevezetett korlátozások nagyon sok autósnál "verték ki a biztosítékot.
Néhány a kommentek közül:
"Az útburkolati jelek és a forgalmi lámpa optikailag rávezet a tilos útszakaszra, a miniatürizált forgalmi jelzőtábla pár méterrel a lámpa előtt észrevehetetlen."
"Semmi esély a változtatásra? Rengeteg autós életét keseríti meg és 10-15 perccel is megnövekedett emiatt az utazás. Illetve szeretném megkérdezni több miskolci lakos nevében is, hogy mi indokolta ezt a változtatást? Miért nem volt jó úgy ahogy volt? Miért lett rosszabb ezzel az átalakítással a közlekedés?"
"Háromszáz méter volt a Petőfi utca és a kereszteződés ebből lett pár millióért egy 1,5 kilométer. Veszek egy helikoptert, megtanulom vezetni is, mert ha így halad Miskolc az inkább hátra, mint előre."
"Mi lenne ha simán levennék a behajtani tilost a zenepalota felé illetve lehetne balra fordulni a második lámpánál a villamos sínre és minden megoldódna mert eloszlana az a rohadt nagy dugó amit sikerült egy zsák pénzért létrehozni!"
"Elég sokan autózunk a belvárosból Diósgyőr felé, a "felújítás" előtt ehhez 2 forgalmi sáv állt rendelkezésre, a Zenepalotát balra vagy jobbra kerülve. Ezzel a korlátozással egy sáv maradt, aki arra közlekedik tapasztalhatja minden nap, mennyivel több lett a menetidő."