Helyi közélet

2016.01.19. 19:12

Iskolapélda nélkül

<em>Hol itt, hol ott pattant ki, hogy nem futja krétára sem az iskolában, hogy egyes tanárok az idegösszeomlás szélére kerültek a portfóliójuk elkészítésétől, hogy egy egyetemet végzett tanárhoz óvodapedagógust küldtek ki ellenőrizni, hogy a diákok elvesznek a lexikális tudáshalmazban. Ám a miskolci Herman gimnázium tantestületének nyílt levele után ezek tömegével kerültek felszínre, egyre többen vállalják fel elégedetlenségüket a közoktatás reformjával szemben, s keresik a véleménynyilvánítás demokratikus formáit.</em> Szalóczi Katalin jegyzete.

Hol itt, hol ott pattant ki, hogy nem futja krétára sem az iskolában, hogy egyes tanárok az idegösszeomlás szélére kerültek a portfóliójuk elkészítésétől, hogy egy egyetemet végzett tanárhoz óvodapedagógust küldtek ki ellenőrizni, hogy a diákok elvesznek a lexikális tudáshalmazban. Ám a miskolci Herman gimnázium tantestületének nyílt levele után ezek tömegével kerültek felszínre, egyre többen vállalják fel elégedetlenségüket a közoktatás reformjával szemben, s keresik a véleménynyilvánítás demokratikus formáit. Szalóczi Katalin jegyzete.

A felhozott problémacsoportok: pénzhiány, hatásköri zűrzavar, adminisztrációs terhek, központosított tanrend, kapkodó reformok, megtévesztő, a közvéleményt félrevezető kormányzati kommunikáció gyökeres változtatás után kiáltanak. A kiáltás immár az égig hallik, a kormány sem tehet úgy, mintha nem hallaná.

Csakhogy bízhatunk-e abban, hogy engednek a demokratikus nyomásnak? Hiszen erre egyéb területeken sem igen volt még példa, hacsak az internetadó ügyében nem. Ám ott egy tervezetet kellett elvetni, míg itt azt kellene beismerni, hogy amit megalkottak, az rossz, akik megalkották, s keresztülvitték, alighanem ragaszkodnak is majd hozzá.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában