Helyi közélet

2012.01.23. 12:54

Egy ralifüggő vallomása: "ezt nem lehet befejezni..."

Miskolc - Sziklai Tibor az egyik legjobb példa arra, hogy valamit újra lehet kezdeni. Persze azt a valamit nagyon nagyon szeretni kell. Már-már függőként. A 41 éves miskolci pilóta vallomása.

Miskolc - Sziklai Tibor az egyik legjobb példa arra, hogy valamit újra lehet kezdeni. Persze azt a valamit nagyon nagyon szeretni kell. Már-már függőként. A 41 éves miskolci pilóta vallomása. "A 80-as évek végén ismerkedtem meg az unokahúgom szomszédjával, Jacsó Tibivel, aki galád módon udvarolt az unokahúginak." - eleveníti fel a kezdeteket. "Tibivel kezdtem el aztán a versenyzés körüli dolgokat 1989-ben: abban az évben közösen szervizeltünk például egy másodosztályú párosnak. Nekem igazándiból ez volt az első lövés, mert nem túlzás, ez jó értelemben egy kábítószer. Tibivel 90-ig versenyeztünk együtt, majd 1992-ben már pilótaként próbálkoztam. Akkoriban egy 205-ös Peugeot-val, Molnár Attila navigálásával, akivel azóta is barátok vagyunk. Az előrelépés viszont azt kívánta, hogy egy profi, elszánt navigátor üljön be mellém, így 93-97-ig Pannuska Lászlóval vitézkedtünk, akivel több bajnoki címet is szereztünk."

Tibor elárulja azt is, hogy a rally másodosztályban is akkor sikerült versenyeznie, amikor 200-on felül volt az indulók létszáma. A versenyautói? Peugeot 205, Ford Sierra Cosworth, Skoda Favorit.

Tíz év kihagyás után

"Az utóbbi egy gyári építési autó volt, egyenesen Mlada Boleslavból hoztuk Béres Józsi barátunk közreműködésével. Fenomenális szerkezet volt." - mondja csillogó szemekkel Tibi. "Sajnos azonban csak évi három versenyt tudtam akkoriban abszolválni, aminek nyilván időbeni, és anyagi okai voltak. Az, hogy saját kasszából, kosztpénzből versenyzünk, egyébként nem változott, ez most is így van."

Majd 1997 után hosszú, egy évtizedes szünet jött Tibor ralis életében, azonban rajongóként, segítőként ott volt az autósport környékén. Akkor viszont úgy érezte, hogy befejezte.

"De persze ezt nem lehet befejezni..." - teszi hozzá. "Valahol mindig ott motoszkált bennem, hogy újrakezdem. Ez 2007-ben jött el, amikor indultam egy hegyi versenyen. Jól sikerült, így a következő évben szerettem volna menni valamilyen csúcskategóriás autóval. Akkoriban merült fel, hogy mivel nem értékelik majd a WRC-ket, ezért jó lenne kipróbálni egyet élesben. Egerben sikerült is: Szántó Szabival egy Corolla WRC-vel mentünk, majd itthon, Miskolcon, a Benik Balázs féle Focus WRC-ével indultunk Lukács Józsival. Magas elvárásokat támasztottam önmagammal szemben, amit sikerült nagyon alul múlnom... Távol állt tőlem az autó, nem sikerült az a verseny."

Egy gyerek, egy másodperc

Némi túlzással talán, de Tibor azt gondolta akkor, hogy elszállt felette az idő... 

"A mai napig nyomasztanak engem azok a hónapok, hiszen az első aktív korszakomban sikeresnek mondható pilótának tekintettem magam, akkor, néhány esztendeje viszont nem jött össze semmi. Tény, hogy nagyon sok munka és fáradtság kell hozzá, hogy a jelenlegi élmezőnyt megtudjam közelíteni." - teszi hozzá.

Verba Gábor, és Béres László navigálása után tavalytól Prókai Anna diktálja Tibornak az itinert, akiben egy mindenre elszánt rali rajongót ismert meg. Olyat, akiben legalább olyan tűzet lát és érez, mint amilyen ő volt egykor.

"Hiszek benne, hogy egy gyerek, egy másodperc. Ezért sem vagyok 101 százalékos versenyző. "- vallja meg Tibi. "Félszáz dolgozóm, csodálatos családom, kisfiam van, ám imádom a ralit, ezért menni kell!  Erre a bajnoki évre teljes szezont tervezünk az N csoportban, ugyanakkor a román bajnokság is kilátásban van. Reményeim szerint jó, kiegyensúlyozott évnek nézünk elébe. Mert rali az élet!"

(JLI) 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában