2010.06.16. 16:09
Fénysorompó nélkül: meddig még?
<p>Dubicsány - Az árvíz alatt senkinek sem hiányoztak a vasúti biztosítóberendezések, de már szükség lenne rájuk.</p>
A 26-os főút Dubicsány előtt szintben keresztezi a Miskolc-Bánréve-Ózd vasútvonalat, de a biztonságos közlekedést nehezíti, hogy már hetek óta nem működik a fénysorompó. Addig, míg az árvízi helyzet miatt nem közlekedtek a vágányon vonatok – és a főút is több helyen járhatatlan volt – ez nem okozott gondot, de most, hogy az élet kezd a régi kerékvágásba visszatérni, és a szerelvények is megjelentek a síneken, s a közúti forgalom is megélénkült, már rejt magában némi kockázatot az átjárón való áthaladás.
A vasúti átjárót ugyan fokozott figyelemmel illik megközelíteni, és a villogó fehér jelzés ellenére is körül kell nézni – ugyanis az csak azt jelzi, hogy üzemben van a készülék, s nem azt, hogy nem jön vonat –, a Dubicsány határában lévő vasúti átjárónál nehezíti a körültekintő áthaladást, hogy éles szögben metszi egymást a vasúti pálya és a főút, így az autósok csak a nyakukat tekergetve tudnak meggyőződni róla, biztonságban átkelhetnek-e a síneken.
Olvasóink tették fel a kérdést – amit mi továbbítottunk Sigulinszki Tibornak, MÁV-szóvivőnek a vasúttársaság kommunikációs igazgatóságára –: meddig nem működnek még a fénysorompók?
– Kazincbarcika és Putnok állomások között jelenleg három sorompó-berendezésünk nem üzemel – tudatta munkatársunkkal Sigulinszki Tibor –, amelynek oka, hogy az árvíz miatt a talaj még mindig erősen felázott. A MÁV Zrt. a térségben mindent elkövet a hiba elhárításáért, azonban az említett három sorompó javítása előreláthatóan még egy hétig is eltarthat. A fokozott biztonság érdekében minden ott közlekedő vonat személyzete írásban értesítést kapott a sorompók használhatatlanságáról, ezért az említett útátjárókat legfeljebb óránként 15 kilométeres sebességgel és nagyfokú figyelemmel közelíthetik meg. A mozdonyvezetők csak az útátjárón történt biztonságos áthaladás után gyorsíthatják fel az előírt sebességre a vonatokat – tudtuk meg Sigulinszki Tibortól.
ÉM-SZP