Helyi közélet

2008.11.07. 08:34

Ócska, vas...

<p>Nem tudom, milyen érdemi eredményre vezet az „eltűnt” vasúti vagonokkal kapcsolatos rendőrségi nyomozás. Illetve magánemberi sejtéseim vannak, de azt nem osztom meg a közvéleménnyel. <STRONG>Szaniszló Bálint jegyzete.</STRONG></p>

Ígérem, a vizsgálat végén sem fogom mellemet verve harsogni, hogy „ugye én megmondtam...” Azt viszont megtanultam, hogy Magyarországon (de nem csak nálunk) a vasúti teherszállító eszközök többfunkciósak lettek. Van egy alapfeladatuk – amire megalkották őket –, tudniillik a vasúti áruszállítás és – ma már tudjuk – van egy másik: élemedett korukban kitűnő alapanyagul szolgálhatnak az elektroacélgyártás folyamatában. Extrém piaci helyzetben még az is előfordulhat, hogy utóbbi funkciójukban az értékük megközelítheti korábbi funkciójukban viselt értéküket. A piaci árat pedig igazán az eladó és a vevő közötti alku alakítja ki...

Az bizonyos, hogy a vitatott vagonokat értékesítette a MÁV és nagyjából az is ismert, hogy az akkoriban 700 dolgozó és családja megélhetéséről gondoskodni hivatott diósgyőri kohászat volt az értékes ócskavasszállítmány (vagy egy részének) célállomása, hogy átlépjen másodlagos funkciójába és a kemencék torkában kössön ki. Így lehetett egy ócskavassá minősített egyszerű vasúti szállítóeszköznek harmadik funkciót adni, azaz emberek megélhetését biztosítani hivatott dologgá magasztosítani.

- Szaniszló Bálint -

Kapcsolódó cikkek:

Letölthető:   Kohóban végezték a vagonok [.pdf - 16KB]

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában