beruházás

2020.11.24. 17:30

Kiemelt útberuházás lett a 26-os és a 37-es bővítése

A kiemelt társadalmi igényt tartotta szem előtt a kormány a döntés meghozatalakor.

Szaniszló Bálint

Forrás: Illusztráció/Shutterstock

Remélhetőleg már a korábbi kétkedők is elcsendesülnek a kormány 1745/2020 (XI. 11.) határozata nyomán, amely a „kiemelt társadalmi igényeken alapuló egyes közútfejlesztések megvalósításához kapcsolódó intézkedésekről” szól. A kormányhatározatban az ország négy közútfejlesztése szerepel a kiemeltek között. Ami számunkra fontos, hogy nevesítve van benne a 37-es számú főút Gesztely és Szerencs közötti szakaszának négynyomúsítása, valamint a 26-os utat tehermentesítő 260. számú főút Sajószentpéter–Berente elkerülő szakaszának megépítése.

Tartalmazza még a határozat az M6-os autópálya és az M76-os gyorsforgalmú út továbbépítését is.

A kormány az innovációs és technológiai minisztert bízta meg a kiemelt útépítések megvalósításával, a konkrét kivitelezésekért pedig a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. lesz a felelős. A négy kiemelt útépítés finanszírozására összesen közel 430 milliárd forintot biztosítanak az elkövetkező négy esztendőben.

A megyénket érintő két kiemelt beruházás közül a 26-os út kivitelezőjét kereső közbeszerzési eljárás beadási határideje már lezárult. Az elkerülő a 26-os főútból ágazik el Sajószentpéter előtt, és becsatlakozik a 2606-os útba. Ezen a 10,6 kilométer hosszú szakaszon kétszer egy sávos utat alakítanak ki, valamint hat hidat is felépítenek, amelyek a Sajó folyót és a vasútvonalat szelik át.

A tervek szerint a beruházás során két körforgalmat alakítanak ki.

Mindezeken túl a 2606-os utat is rendbe teszik 1,7 kilométeren, mely részben burkolatmegerősítést, részben nyomvonal-korrekciót jelent.

Régen váratott magára a 3-as út négysávúsítása, amelynek révén Szerencs is bekapcsolódhat az ország gyorsforgalmi úthálózatába. Miskolc felől az első közel 9 kilométerén már jó ideje négy nyomsávon haladhat a forgalom, a mostani beruházást követően ez a lehetőség immár Szerencsig lesz adott.

Terhelhetőbb is lesz az út

A 37-es út esetében is hamarosan elkezdődhet a kivitelezés. A főút a gesztelyi körforgalom és a Szerencs határában lévő körforgalom között válik majd négysávossá. A 18,9 kilométer hosszú útszakaszon a burkolatot is megerősítik, melynek köszönhetően 11,5 tonnára nő az engedélyezett tengelynyomás. A beruházás során a meglévő gesztelyi egysávos körforgalmú csomópontot átépítik turbó típusú körforgalommá, három meglévő útkereszteződést (újharangodi, taktaharkányi és bekecsi elágazás) pedig egyszerű körforgalmú csomóponttá fognak átépíteni. A beruházás részeként a 37-es és a 38-as főutak találkozásánál, ugyancsak körforgalmú csomópont épül. A körforgalmon kerékpárutat is át fognak vezetni: ebbe az új csomópontba csatlakozik majd be az egész Zemplén-Hegyalját behálózó kerékpárút egyik szakasza.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában