Állatvilág

2019.08.18. 11:00

A vizsla kellemes túratárs

Három éve szerveznek kutyáikkal közös kirándulásokat a Vizslakalandorok az ország minden táján.

Detzky Anna

Tájkép vizslákkal

Forrás: Magánarchívum

A kutyabarátok kezdeményezésére alakult közösség túráihoz bárki csatlakozhat, és nem csak vizslákkal. Az alapító azonban a magyar vizslák szerelmese.

– Csoportunk különlegessége, hogy kutyáinkkal járunk kirándulni. Jól érezzük magunkat együtt, és így sok új embert ismerünk meg. Egy-egy alkalommal akár ötvenfős csapat is összeverődik, de kisebb körben a hosszú hétvégéket is együtt szoktuk tölteni. Személy szerint én 7 éve szervezek ilyen kirándulásokat, de 3 éve futunk Vizslakalandorok néven – mondja Kollár Mihály csoportvezető.

Kirándulás, pancsolás

– Baráti alapon gyűltünk össze, 5 alapító taggal és számos önkéntessel, de a Sportolj 6 lábon Egyesület rendszeresen segít bennünket. Velük kutyás sportprogramokat is szervezünk, járunk az Országos Vizslafesztiválra és a Művészetek Völgyébe is. Békéscsabáról, Szegedről, Debrecenből, de például Ajkáról is vannak tagjaink. Legtöbbször az ország szép várait, hegyeit, patakjait és vízeséseit tűzzük ki utazási célul. Tavaly például Debrecen környékén jártunk és most, amíg ilyen meleg az idő, szívesen látogatjuk a kutyás strandokat. Két hete Hatvanban fürödtünk, augusztus 24-én pedig a Tisza-tóra térünk vissza, ami azért tetszik nagyon nekünk, mert ott még vízibiciklizni is lehet közösen a kutyusokkal – osztotta meg.

A túráinkon nincsenek fajtabeli megkötések a kutyákra nézve, de barátságos természetük miatt a vizslákat különösen kedveli a csapat.

– A magyar vizslával úgy ismerkedtem meg, hogy egy kedves ismerősöm vizsla kutyájára vigyáztam. Nagyon megtetszett és magam is beszereztem egyet, aztán, hogy ne legyen egyedül, mellé egy másikat. Ők már idősebbek, de nemrégen hoztam ki a menhelyről egy fiatalabbat. Mindhárman szukák, és a kicsi most nehéz időszakban van, mert még sok mindent meg kell tanulnia a helyes viselkedésről, de tudom, hogy később nagyon meg fogja hálálni a törődést. A vizsla figyelmes és könnyen kezelhető fajta. Kirándulások alkalmával gyorsan visszahívható, igazi családcentrikus, közösségi lény. Közlekedési eszközökön is jól viselkedik, és szereti a vizet – sorolta az állatbarát.

Állatbarát helyek

A közösség működését nagyban segítik a legújabb kutyás trendek.

– Mostanában egyre könnyebb állatainkkal közös programokat szervezni, mert sok helyen elfogadóak a kutyákkal szemben. Nem jelent gondot közös szállást foglalni és olyan kirándulóhelyeket találni, ahol szívesen látnak bennünket. Például léteznek éttermek, ahol nem kell kívül hagynunk a kedvenceinket, miközben étkezünk. A strandokkal ugyanez a helyzet. Ilyenkor, nyáron, persze figyelünk rá, hogy a vizslák rövid szőrük ellenére az emberekhez hasonlóan rosszul viselik a kánikulát. Napközben nem szervezünk nagy kirándulásokat, inkább víz mellé megyünk, és keressük az árnyékos helyeket – mondta el a szervező.

Tapasztalt kutyások

Néhány hasznos tippet is megosztott a kutyás fürdőzésről a vizslaszakértő.

– Minden strandon be kell tartani a házirendet, a kutyusoknak is. A Tisza-tónál az ebeknek rendelkeznie kell kötelező csippel és érvényes oltási könyvvel. Tüzelő, beteg vagy agresszív állatokat tilos bevinni a strand területére. Az ürülék felszedéséről és eltüntetéséről a gazdáknak kell gondoskodniuk. A kutyák által okozott bármilyen kárért szintén ők a felelősek. Emellett ajánlom, hogy olyan törülközővel, pokróccal érkezzenek a résztvevők, amit nyugodtan össze lehet sározni. Az élelmiszert és a zoknit jól csomagolják be, hogy a kutyusok ne tudják elcsenni. A táskát és a hátizsákot pedig nem érdemes a fa tövébe tenni, mert ott az állatok megjelölhetik – zárta Kollár Mihály.