Pünkösd

2021.05.23. 19:00

Kedvelt úti cél Lillafüred a hétvégén

Bár az időjárás elég szeszélyes, ennek ellenére sokan szeretnék aktívan tölteni a hosszú hétvégét.

Apagyi Beáta

Forrás: Tóth Péter és felesége (balról) barátaikkal

Fotó: Ádám János

Munkatársaink Lillafüreden jártak, ahol a megkérdezettek nagy része barátaik, családtagjaik társaságában töltötte a napot.

A Medvetalp Bistro teraszán több asztalnál is üldögéltek a környékre látogatók. Szabó Péter a bisztró tulajdonosa elmondta, hogy kicsit bátortalanabbul, mint a Covid előtt, de betérnek hozzájuk egy kis finomságra a vendégek.

– Szerencsére nagy teraszunk van, így nem kötelező a maszkhasználat és a távolságtartás is kényelmesen kivitelezhető. Nagy reményekkel várjuk a nyarat, hogy a vendéglátás ismét a régi kerékvágásban működjön. Terveink szerint most már a szezon végig nyitva leszünk, ráadásul a nyári szünet második hetétől már hétköznap is. Szeretnénk majd igazi randevúzásra alkalmas helyet varázsolni a teraszból, élőzenével, hangulatvilágítással, vacsoraestekkel, mert azt tapasztalom, hogy nagyon sok fiatal ellátogat Lillafüredre, akár az esti órákban is, amikor egyébként már nem sok hely tart nyitva – mesélte Péter jövőbeni terveiket.

Andrea, Nikoletta, Ákos és Péter a bisztró teraszán üldögéltek, amikor megszólítottuk őket. A baráti társaság egyik tagja, Péter kérdésünkre elárulta, hogy a barátaik Budapestről érkeztek, hogy a hosszú hétvégéből két napot együtt tölthessenek.

– Szerettük volna nekik megmutatni Lillafüredet, hiszen még nem látták a vízesést sem. Eredetileg a Bükkbe indultunk túrázni, de mivel folyamatosan lóg az eső lába, olyan helyre jöttünk, ahol fedezékbe lehet húzódni, ha leszakad az ég. Jártunk a Szent István-barlangban is, ami a gyerekeknek is nagyon tetszett. Este hamburgert készítünk és egy közös vacsorával zárjuk a napot. A barátaink ezután Nyíregyháza felé veszik az irányt, ahol egyikőjük szülei élnek, mi pedig pihenést tervezünk a továbbiakban. Annak köszönhetően, hogy a korlátozások enyhültek már előre be van telve a naptár, feltorlódtak az eddig elmaradt programok. A munkahelyi tréningek, meetingek és nyaralások, amelyek végre megvalósulhatnak – mondta Péter.

Fehér Barbara férjével és két gyermekével szintén a fővárosból érkezett. Egy miskolctapolcai szálloda vendégei a három napra.

– A férjemmel mindketten megkaptuk az oltásokat, így azt gondoltuk, hogy pünkösdkor végre kimozdulhatunk. Pénteken érkeztünk, Lillafüred az első állomásunk, ahol már többször jártunk szállóvendégként is. Az autót lent hagytuk, hogy kipróbálhassuk a gyerekekkel a kisvasutat, sétáltunk a Hámori-tó körül, megcsodáltuk a vízesést, de a libegőt az időjárás miatt most kihagytuk. Vasárnap az Aggteleki Cseppkőbarlang a cél, illetve Rudabánya, és Miskolcon a Tündérkertbe is szeretnénk betérni. Izgultunk, nehogy az eső keresztül húzza a számításainkat, de úgy néz ki, hogy szárazon megússzuk. Nem bánjuk, hogy a Barlangfürdő még nincs nyitva, mert egyelőre még nem akartuk erőltetni a strandolást – tudtuk meg az édesanyától.