Állatvilág

2021.04.14. 19:45

Helyes konzultációval az állatainkért

A beteg kedvencek magyar hangja a gazdi, ezért óvatosan a telefonos konzultációval!

Detzky Anna

20200609 Miskolc fotó: Bujdos Tibor BT Észak-Magyarország Gyereknapi kívánság: A kilencéves Illés Johanna állatorvos szeretne lenni, ellátogathatott a Miskolci Állatkórházba. képen: dr. Puskás Gábor ifj. kisállatgyógyász

Fotó: ÉM

A járványhelyzet az állatorvosi rendelőket is rákényszerítette, hogy fokozott védelmi intézkedéseket vezessenek be. Lassan már kezdik megszokni a gazdik az új rendet, és előszeretettel élnek a telefonos egyeztetéssel. Ez azonban állatok esetében számos kérdést vet fel, mivel kedvenceink nem tudnak beszámolni róla, hogy pontosan mit éreznek, hol fáj nekik. Olvasóink az iránt érdeklődtek állatorvos szakértőnktől, hogy milyennek kell lennie a telefonos konzultációnak ahhoz, hogy ne csúszhasson félre a diagnózis.

– A legtöbb rendelőbe kizárólag csak telefonos időpont-egyeztetést követően lehet bevinni az állatunkat. Tehát mindenképpen beszélnünk kell a vizitet megelőzően állatorvosunkkal, kivéve általában akkor, ha sürgősségi ellátásról van szó – mondta dr. Puskás Gábor kisállatgyógyász, szakállatorvos. – Kedvencünk betegsége ahhoz hasonlítható, mintha mondjuk a gyerekünk lenne beteg. A házi kezelést csak akkor szoktuk javasolni, hogyha a gazdinak van már elegendő gyakorlata a kutya- vagy cicabajokban. Ez azért is fontos, mert a késlekedéssel súlyosbodhat a baj.

Egyszerűbb kórképek esetében jó megoldás lehet a telefonos konzultáció is, de ez nem zárja ki, hogy később lehet, hogy be kell majd vinni az állatot.

– Fennáll a telefonos konzultáció lehetősége is, amikor a gazdi és az állatorvos közösen eldöntheti, hogy szükséges-e beszállítani a kisállatot. Ami ilyenkor akadályt jelenthet, hogyha a gazdi elmondása alapján nem lehet felmérni a probléma súlyosságát. Ennek gyakran az az oka, hogy vészhelyzetben a gazdák egy része nem képes objektíven megfigyelni a kedvencét és higgadtan nyilatkozni az állata állapotáról. Úgyhogy a gazdik ne sértődjenek meg, hogyha telefonos konzultáció után mégis csak be kell szállítani négylábú barátjukat. Az állatorvosnak nagy felelőssége van a tekintetben, hogy időben kapjon kezelést a beteg, és ezt a praktikusság jegyében sem szabad megkurtítani – hangsúlyozta a kisállatgyógyász.

Az állatorvos válaszol

Lapunk Kisállat oldalán tanácsokkal segítjük az állattartókat kedvenceik egészségmegőrzése vagy gyógyulása érdekében. Állatorvos szakértőink, dr. Vass Andrea kisállatgyógyász, klinikus szakállatorvos és dr. Puskás Gábor kisállatgyógyász, szakállatorvos válaszolnak hétről hétre olvasóink kérdéseire, amelyeket [email protected] e-mail-címre várunk. Az akut problémákkal viszont továbbra is kérjük, hogy személyesen keressék fel állatorvosukat!

(A borítóképen: dr. Puskás Gábor)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában