2021.01.30. 13:00
Jobboldali városvezetés alatt 75 buszt vett az MVK
Miskolc tömegközlekedési helyzete hatással van a beruházásokra és a turizmusra, következésképpen a megyeszékhely fejlődésére. Erről kérdeztük dr. Kiss János miniszterelnöki biztost.
Forrás: ÉM
Hogy érintheti Miskolcot, hogy akár 30 százalékkal is visszavághatják a tömegközlekedést?
Ha az önkormányzat tényleg meglépi egyszer ezt a csökkentést, az azt fogja jelenteni, hogy a belső és külső munkaerő nem fogja elérni megfelelő utazási sebességgel az ipari és kereskedelmi centrumokat. Ezért Miskolc munkaerőt fog veszíteni, ezáltal pedig hátrányba kerül a beruházásokért folytatott versenyben. A lakossági komfortról és hangulatról most nem is beszélek, mert az nyilvánvalóan sokat fog romlani. Közben a csökkentett szolgáltatási szint miatt várhatóan visszaesik a vállalat árbevétele, tehát a helyzete nem javul.
Érkezhet-e újabb kormányzati segítség a városnak, olyan, mint az új miskolctapolcai wellnessfürdő esetében, ahol 700 millió forintot küldött a kormány, hogy ki tudjon nyitni a fürdő?
Kormányzati segítség mindig érkezhet, mert a Fidesz egy országépítő párt, és az országnak Miskolc akkor is része, ha most éppen ellenzéki irányítás alatt áll. Egyébként a miskolci baloldal például a fürdő ügyében, miután a 700 millió forintot megkapta, rögtön elkezdte bagatellizálni a támogatást, mondván, hogy ez csak azért kell, mert a fürdő egy rossz üzleti konstrukció. Nos, ha a fürdő valóban olyan rossz konstrukció, a baloldal kezdeményezhette volna, hogy visszaadja a fürdőt az államnak. De erre a kezdeményezésre persze nem került sor. Tehát akkor mégiscsak egy jó fürdő ez.
A miskolci baloldal az MVK vezérigazgatójával együtt azt is állítja, hogy a Fidesz részben hitelből finanszírozta a MVK-t, és ezt a hitelállományt már nem tudják növelni.
Ez egy politikai állítás, sajnálom, hogy a vezérigazgató úr is belekeveredik. Az igazság az, hogy az MVK finanszírozásában mindig is volt hitel, nem csak a Fidesz idejében. Azonban akkor a hitelfinanszírozás javarészt a 75 darab új gázüzemű CNG-busz miatt volt szükséges. Ezek a járművek viszont kellettek ahhoz, hogy a korszerűtlen dízelbuszokat leváltsuk, és Miskolcé legyen az ország legfiatalabb átlagéletkorú közlekedési flottája. A tavalyi évtől azonban jogszabály írja elő, hogy a tömegközlekedést iparűzési adóból kell finanszírozni, ez az oka annak, hogy újabb hiteleket nem lehet igénybe vennie a vállalatnak.
(A borítóképen: Dr. Kiss János miniszterelnöki biztos)