Friss hírek

2007.11.21. 06:37

SZTRÁJK - Megkezdődött a vasutassztrájk

<p>Szerda reggel 6 órakor megkezdődött a vasutassztrájk, ez azt jelenti, hogy mostantól várhatóan egyetlen szerelvény sem indul el és az úton lévők is csak a következő állomásig viszik az utasokat. A GYSEV járatai reggel nyolc óra után már elindulnak, a többi vonat azonban várhatóan csak délben gurul ki az állomásokról. A sztrájk ideje alatt fűtés és világítás lesz a szerelvényeken és az utasokat is tájékoztatni fogják a helyzetről. Az érdekvédők 38 mellékvonal tervezett megszüntetése ellen tiltakoznak, akciójuk után legalább 24 óra kell majd, hogy helyreálljon a menetrendszerinti közlekedés.</p>

Megkezdődött a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) által szervezett országos vasutassztrájk szerdán reggel hat órakor. A GYSEV járatai már nyolc óra után elindulnak, a többi szerelvény azonban a tervek szerint csak délben gurul majd ki az állomásokról.

Gaskó István a VDSZSZ elnöke szerdán reggel a Független Hírügynökségnek elmondta, hogy információik szerint mindenki részt vesz a munkabeszüntetésben, sztrájktörésről egyelőre nem tudnak. Mint mondta, nyílt pályán egyetlen szerelvény sem marad, mind elmegy a következő állomásig, ahol fűtés és világítás is lesz egészen a sztrájk végéig.

A szakszervezeti elnök elmondta azt is, hogy csak csütörtökön fogják értékelni a munkabeszüntetés társadalmi hatásait, és az is csak később dől el, hogyha a mostani akciójuk nem vezet tovább, akkor mi lesz a következő lépés.

A hatórás sztrájk összesen 1300 szerelvényt érinthet. A szervezők szerint a munkabeszüntetés után legalább 24 óra kell majd, hogy a menetrend szerinti közlekedés teljesen helyreálljon.

A MÁV a már megvett jegyek árát kezelési költség nélkül visszatéríti.

Az érdekvédők 38 mellékvonal tervezett megszüntetése ellen tiltakoznak. Bár a kormány kedden egy új javaslattal állt elő, a vasutas szakszervezetek ezt nem fogadták el. A szaktárca azt ajánlotta, hogy 26 vonalat térségivé alakítanak - azaz átadják üzemeltetését például az önkormányzatoknak -, a többi 12 vonalon pedig próbaidőszakot tartanának, tehát versenyeztetnék a vasutat és a buszokat. Az érdekképviseletek a térségivé nyilvánítással kapcsolatban azt kifogásolták, hogy nincs meg az üzemeltetéshez szükséges feltételrendszer, a próbaidőszakkal pedig az volt a problémájuk, hogy mivel nincs lehetőségük a szolgáltatás színvonalának emelésére, így nem is versenyképes a busztársaságokkal szemben.

Ezek is érdekelhetik