boon-sportoldal

2009.04.09. 11:24

Kiss a brit oroszlánok földjén

<p>Nagy f&#225;ba v&#225;gta fejsz&#233;j&#233;t Kiss<br /> P&#225;l Tam&#225;s. A tavalyi sv&#225;jci Formula<br /> Renault bajnoks&#225;g ut&#225;n az id&#233;n az<br /> aut&#243;versenyz&#233;s egyik<br /> fellegv&#225;r&#225;ba, Angli&#225;ba<br /> k&#246;lt&#246;z&#246;tt, hogy a brit Formula Renault<br /> bajnoks&#225;gban pr&#243;b&#225;ljon<br /> szerencs&#233;t.</p>

Az első dolog, amit megtapasztalt, az volt, hogy

Angliában nagyon komolyan veszik a

versenyzést, nincs pardon, nincs egy kicsit

korábban lenyomott fék, itt mindenkinek

mindent nagyon magas szinten kell csinálnia. A

szezonnyitó futam előtt hónapokig

teszteltek, ám egy kisebb taktikai hiba

következtében a Kisst is

futtató Hitech Junior Team valamennyi

versenyzője hátrányba került,

Brands Hatchben. Így az első

angliai

versenyhétvégéjén meg

kellett elégednie a 19. és a 18.

helyezéssel.

Más

világ

- Húú, nem is tudom, hol kezdjem. A

brit bajnokság egészen

más világ, mint a svájci

bajnokság volt - jelentette ki miskolci

Kiss Pál Tamás. –

Még tavaly télen kerültem ki

Angliába.Spitzmüller

Csaba és Kazár

Miklós Mitsubishis főnöke,

John Easton segített csapatot

találni. A svájci

bajnokságban elég sok edzési

lehetőségünk volt a versenyek

helyszínén. Itt van kétszer 45

perc szabadedzésünk és

kétszer húsz perc

időmérő. Úgyhogy minden tesztet

még a szezon előtt kellett

elvégeznünk. Három teszten voltam,

mire a Hitech Junior csapathoz

szerződhettem volna. Az igazi munka ez után

kezdődött, ki kellett

költöznöm Silverstone-ba,

és reggeltől estig a szezonra

készültünk. 25 napot teszteltem,

négyezer kilométert mentem, de akkora az

elvárás, hogy még ez is

kevésnek tűnt. Hihetetlenül

kemény a mezőny, az autók teljesen

egyformák, és mindenki nagyon profi,

nagyon oda kell tennem magam. Az egyik edzésen

például 7000 helyett 7100-as fordulaton

váltottam. Akkora leszúrást kaptam

a csapatomtól, hogy ezzel a buta hibával

elvesztettem 0,05 másodpercet. Brands

Hatch-ben az első időmérőn

nem volt szerencsénk, mert szárazgumival

kezdtem, aztán esőgumira váltottunk,

de az utolsó körökre elkezdett

felszáradni a pálya, úgyhogy ott

másfél másodpercet kaptam. A

második edzés már száraz

pályán volt. Annyira szoros a

mezőny, hogy négytized másodpercen

belül volt az első húsz. Én itt

a 19. lettem. A csapatunknak nem nagyon ment, mert a

téli teszteken tíz körüli

időket futottunk, most meg minden

csapattársam, velem együtt hátul

volt. A verseny még nagyobb meglepetést

okozott. Azt vártam, hogy majd lesznek jó

kis csaták és lehet előre

jönni. Sikerült 14.-nek eljönnöm a

rajttól, de aztán elolvadt a

váltó bowdenem borítása,

ami miatt nagyon nehezen tudtam váltani,

és visszaestem a 19. helyre. A második

futam egy kicsit jobb volt, ott 18. lettem.

Próbáltam az előttem rajtoló

csapattársamat utolérni, de tíz

kör alatt tudtam egy autóhossznyit hozni

rajta. A leintés előtt is éppen csak

be tudtam menni mellé, megelőzni már

nem. Nagyon sokat tanultam már most is,

és még rengeteget kell

fejlődnöm. A legnagyobb tanulsága

ennek a bajnokságnak, hogy senkit sem szabad

lebecsülni. Itt a 19. helyért is

nagyon-nagyon komolyan meg kell küzdeni, és

minden egyes versenyző teljesítménye

mögött hatalmas munka áll.

Húsvét vasárnap

még itthon leszek

Magyarországon, aztán megyek

vissza Angliába,

költözöm Oxfordba, kedden

már lesz egy tesztünk Thruxtonban

a rákövetkező héten pedig ott

rendezik a harmadik-negyedik futamot.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!